A légi közlekedés a 2023-as évben még nehezebbé vált, ha az amerikai kormányhoz benyújtott fogyasztói panaszok számát vesszük alapul. A közlekedési minisztérium pénteken közölte, hogy 2023-ban közel 97 ezer panasz érkezett, szemben az egy évvel korábbi mintegy 86 ezerrel – írta meg az AP.
A minisztérium szerint olyan sok panasz érkezett, hogy júliusig tartott, amíg átválogatták a beadványokat és összeállították a számokat.
Ez a légitársaságokkal kapcsolatos fogyasztói panaszok legmagasabb száma 2020 óta, miután a koronavírus-járvány miatt leállt a légi közlekedés. A panaszok számának növekedése annak ellenére következett be, hogy a légitársaságok jóval kevesebb amerikai járatot töröltek – a FlightAware adatai szerint tavaly 116 700-at, vagyis az összes járat 1,2 százalékát, míg 2022-ben mintegy 210 500-at, vagyis 2,3 százalékot. A késések azonban tavaly is makacsul magasak maradtak, az összes járat mintegy 21 százalékát érintették.
IDÉN EDDIG VISZONYLAG KEVÉS JÁRATTÖRLÉS TÖRTÉNT – AZ ÖSSZES JÁRAT MINTEGY 1,3 SZÁZALÉKA –, DE A KÉSÉSEK ARÁNYA MÉG MINDIG 21 SZÁZALÉK KÖRÜL MOZOG.
Tavaly az összes panasz több mint kétharmada amerikai légitársaságokra vonatkozott, egynegyedük pedig külföldi légitársaságokra. A fennmaradó panaszok többsége az utazási irodákra és utazásszervezőkre. A fogyatékkal élő utasokkal való bánásmóddal kapcsolatos panaszok több mint negyedével nőttek 2022-hez képest. A diszkriminációval kapcsolatos panaszok, bár kis számban, de szintén emelkedtek, a legtöbbjük faji vagy nemzeti hovatartozásra vonatkozott.
A Közlekedési Minisztérium szerint a panaszok számának növekedése részben annak köszönhető, hogy több fogyasztó tud a jogairól és a panaszbejelentés lehetőségéről. A minisztérium közölte, hogy segített a Southwest Airlines ügyfeleinek több mint 600 millió dollár visszatérítésben és kártérítésben részesülni, miután a légitársaság 2022 decemberében közel 17 000 járatot törölt. A Southwest 35 millió dolláros bírságot is fizetett.
A légitársaságok sokkal több panaszt kapnak olyan utasoktól, akik nem tudják, hogyan kell, vagy nem veszik a fáradságot, hogy panaszt tegyenek a kormánynál, de a légitársaságok nem hozzák nyilvánosságra ezeket a számokat.
A Közlekedési Minisztérium modernizálja panaszfelvételi rendszerét, amely a hivatal szerint segít majd abban, hogy jobban felügyelje a légiközlekedési ágazatot. A minisztérium azonban a panaszok számát most sok hónapos késéssel teszi közzé. A 2023 második félévére vonatkozó adatokat csak pénteken adta ki.
Magyarországon sem jobb a helyzet, sőt!
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/kulfold/2024/07/06/repules-legitarsasag-panaszok-egyesult-allamok-karterites/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!