Panaszeljárást indított az RTL Magyarországgal szemben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), miután a hatóság több fogyasztói bejelentést is kapott a csatorna múlt heti Bajnokok Ligája-közvetítésével kapcsolatban – írja az Index.
Az ügy előzménye, hogy az RTL korábban több reklámkampányában is azt kommunikálta, hogy minden BL-meccs élőben lesz látható az RTL+-on, a gyakorlatban azonban kiderült, hogy ez nincs így: nemrég volt olyan játéknap, amikor a meccsek kevesebb mint felét közvetítették.
A nézői panaszok után az RTL közölte a Media1 kérdésére: szerintük az ügyfelek félreértelmezték a vállalat kommunikációját, amikor ugyanis január 20-án az rtl.hu-n azt írták, hogy minden meccset élőben közvetítenek, akkor az csak az adott hétre vonatkozó vállalásuk volt. Hozzátették: a következő időszakban, a január 27-től január 29-ig tartó időszakban már nem állítottak olyat, hogy minden meccset adnak, és ekkor fordult elő az, hogy 18 mérkőzést rendeztek, amiből 10-et közvetítettek.
Arra is kitértek, hogy az RTL mindvégig következetesen kommunikálta, hogy 192 meccset adnak a szezonban, ami csaknem az összeset jelenti, de nem mindet. (Valójában 203 meccset rendeznek a szezonban.)
A GVH az Index megkeresésére azt írta: vizsgálják az ügy körülményeit és a panaszokban foglaltakat, amennyiben pedig fennállnak a versenyfelügyeleti eljárás megindításának feltételei, a GVH megteszi a szükséges intézkedéseket, és versenyfelügyeleti eljárást indít.