2024. május 25., szombatMa Orbán napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 385,00 Ft | USD: 356,00 Ft | CHF: 389,00 Ft
2024.05.25. Orbán Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 385,00 Ft | USD: 356,00 Ft | CHF: 389,00 Ft
Kezdőlap / Kultúra / Egy női börtönben állították ki a világhírű festményt

Hirdetés

Egy női börtönben állították ki a világhírű festményt

A múzeumok világszerte rengeteg problémával küzdenek, azon felül is, hogy a Covid eleve mindegyiket alaposan próbára tette. Mára talán visszaállt a világ rendje, legalábbis a párizsi Louvre, a firenzei Uffizi, de még a budapesti Szépművészeti Múzeum előtt is kígyózó sorok szoktak állni, szóval a látogatottsággal általában nincs gond. Ám ez nincs mindenhol így, a londoni Nemzeti Galéria ezen a téren kilóg a sorból. 

A brit múzeum 2024. május 10-én 200 éves fennállásának ünneplésére készül. Az olasz-brit Gabriele Finaldi igazgatóval most az olasz La Repubblica készített interjút az elmúlt egy évtized tapasztalatairól. Kiderült, finoman fogalmazva sincsenek könnyű helyzetben, számos radikálisnak tűnő döntést hoztak a látogatók visszacsábítása érdekében. Az egyik ilyen, hogy Artemisia Gentileschi Alexandriai Szent Katalin önarcképe című

alkotását már egy York-i orvosi rendelőben, egy Sussex-i női börtönben és egy iskolában is kiállították.

Hirdetés

Finaldi elmondta, hogy ez a mű azért is fontos számukra, mert Gentileschi nőként alkotott a XVII. században, amelyet a férfiak uraltakArra a kérdésre, hogy ez a lépés nem sérti-e az intézmény központi szerepét, így felelt. „Nem, kétszáz éve azon dolgozunk, hogy a polgárokat is bevonjuk.

Emellett a kis múzeumok válságban vannak az Egyesült Királyságban. A Covid után egyrészt csökkentett nyitvatartási időre kényszerültek, másrészt nem tudnak új műveket beszerezni, harmadrészt pedig nincs elég személyzet. Ezért erkölcsi kötelességünk segíteni nekik, és a nyilvánosság figyelmét felhívni erre a kérdésre.

– fogalmazott az intézményvezető.

Az átalakulás időszakát élik

Bár a londoni National Gallery háza táján sem rózsás a helyzet, Gabriele Finaldi állítása szerint az utazókiállítás részben a külföldi látogatók csökkenése miatt jött létre. „Korábban ők tették ki az összes látogató 65 százalékát, most 40 százalék alatt vagyunk. A Covid után változtatnunk kellett, és egy stabilabb, »helyibb« és »hűségesebb« közönségre fókuszálunk. Azért is, mert kollégáim Rómában, Párizsban és Párizsban azt mondják, hogy országukban a külföldi turisták áramlása visszatért a járvány előtti szintre, de velünk nem ez történt.”

Finaldi úgy gondolja, a visszaesés egyik oka a Brexit, amely miatt a külföldi állampolgárok csak útlevéllel utazhatnak a szigetországba. A statisztikákból azt látják, hogy az átlagos turisták mellett az iskolai csoportok száma is folyamatosan csökken. Ráadásul a magas londoni költségek sem segítenek a kérdésben, pedig a múzeumok ingyenesek. „Meggyógyulunk, de most az átalakulás időszakát éljük.

A Brexit a művek beszerzésére is hatással van. A bürokrácia bonyolultabbá és drágábbá vált, az inflációról nem is beszélve. És ha ez nem lenne elég, az energiaköltségek emelkednek, az állami támogatások viszont csökkennek. Mi nagy állami múzeumként a komolyabb kiadásokat is el tudjuk viselni, ellentétben a kisebbekkel. A következő tíz év legnagyobb kihívása az lesz, hogy múzeumainkat  gazdaságilag fenntarthatóvá és zölddé tegyük

– fogalmazott Finaldi, aki szerint még van egy fontos dolog, ami nem kedvez a látogatási kedvnek. Ez pedig […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/kultur/2024/04/30/londoni-nemzeti-galeria-covid-gyujtemeny-gabriele-finaldi-igazgato-kepzomuveszet-orokseg/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Két óra romantikára vágyó asszonyoknak és kérges szívű pasiknak

Lám, ami az amerikaiaknak írországi romantika, az a Németországban élő török kisebbségnek horvát tengerpart. A …