2025. március 13., csütörtökMa Krisztián, Ajtony napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 399,00 Ft | USD: 367,00 Ft | CHF: 416,00 Ft
2025.03.13. Krisztián, Ajtony Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 399,00 Ft | USD: 367,00 Ft | CHF: 416,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Minden hűtőben ott van, e nélkül nincs olimpia a magyaroknak

Hirdetés

Minden hűtőben ott van, e nélkül nincs olimpia a magyaroknak

Tombol a nyár, szinte hűvösnek érezzük a 30-32 fokot árnyékban, hiszen az sem ritka, hogy 35-40 Celsiusig is felkúszik a hőmérő higanyszála. Aktuális kiskereskedelmi körképünkben – a kötelező visszaváltás után – annak jártunk utána, hogy ez milyen hatással van a fogyasztási szokásainkra, vajon több szomjoltót; ásványvizet, üdítő vagy éppen sört teszünk a kosárba – esetleg lédús friss gyümölcsökkel egészítjük ki a folyadékbevitelt? Ha már 2024-et írunk, arról is megkérdeztük a nagy áruházláncokat – így a Lidlt, a SPAR-t, a Tescót, a CBA-t, az Aldit, a Pennyt és az Auchant –, hogy túl a szezonális hatásokon, a németországi labdarúgó Európa-bajnokság után várnak-e többletforgalmat a párizsi nyári olimpiától.

Grill, jégkrém, sör

Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs cégvezetője arról számolt be az Index érdeklődésére, hogy

  • a nyári időszakban a szezonális termékek iránti kereslet növekszik, így például a jégkrémek és a grill termékek forgalma bővült elsősorban.
  • Mind az alkoholos, mind az alkoholmentes italkategóriákban a növekedés elsősorban a labdarúgó Európa-bajnokságnak tudható be.
  • Az elmúlt napokban tapasztalható melegben folyamatosan figyelemmel kísérik az ásványvizek fogyásának ütemét és az áruházak napi szintű rendelései maximálisan igazodnak a fogyasztói igényekhez, hogy optimális mennyiség álljon rendelkezésre.

Kitért arra is a szakember, hogy a nyári szezonban a nem élelmiszer termékkategóriában a ventilátorok, a strandfelszerelések, a grill eszközök és a kertgondozás elengedhetetlen kellékei is nagyon kelendőek. A nagy melegben a vevők tudatosabbak: kevesebb alkalommal, de akkor nagyobb értékben vásárolnak.

Hirdetés

A szezonális zöldségek és gyümölcsök kereslete is fellendül nyáron, a legkedveltebbek közé tartozik a dinnye, a barack, a szilva, a csemegekukorica és a kovászolni való uborka.

Tőzsér Judit hangsúlyozta: a magyar vásárló köztudottan árérzékeny, vagyis számít neki, hogy egy adott árucikk mennyibe kerül, amit a görögdinnye esete is jól mutat. A finom, ízletes magyar dinnye iránt szezonban nagy a kereslet, ha pedig elérhető áron lehet hozzájutni, annak örülnek a vásárlók. „Az olimpia idején a vállalat a Lidltől megszokott széles kínálattal, hétről hétre megújuló akciókkal és kiváló ár-érték arányú termékeivel várja a vásárlókat” – jegyezte meg az egészen augusztus 11-ig tartó párizsi sportesemény kapcsán.

Akció hátán akció

Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője úgy fogalmazott az Indexnek, hogy a hűtve kapható víz és a kis kiszerelésű üdítők forgalma növekszik a meleg hónapokban a leginkább. Kifejtette, hogy a meleg nyár következtében a vásárlóik is szívesebben keresik a szezonálisan ilyenkor előtérbe kerülő gyümölcsöket, mint például a görögdinnyét, az őszibarackot, a sárgabarackot vagy a szőlőt, de itt is előnyben részesítve a jó ár-érték arányú termékeket. „Pontosan ezért fektetünk nagy hangsúlyt arra, hogy az említett gyümölcsökből mindig megtalálhassanak akár több terméket is akciós kínálatunkban” – indokolt.

Hozzátette: az ilyen meleg időjárásban a zöldségek iránti kereslet átlagosnak mondható. Ugyanakkor a fentebb említett gyümölcsök mellett a csemegekukorica is nagyon keresett termék jelenleg. Maczelka Márk kiemelte: 

a foci Eb-hez hasonlóan az olimpia kapcsán sem számítanak számottevő forgalomnövekedésre.

Ezzel együtt a SPAR beszállítóival közös nyereményjátékkal készül, melyet online platformjain hirdet meg, valamint saját felületein szurkolásra buzdítja vásárlóit, ráirányítva a figyelmet a magyar indulókra.

A Tesco sajtóosztályán azt közölték lapunkkal, jelentősen megnövekedett a „hőségkategóriák” forgalma az utóbbi időszakban, a sajátmárkás fagylaltok iránti kereslet például a múlt héten 45 százalékkal emelkedett. Emellett elsősorban a dinnye iránti kereslet nőtt: július 1-től a hagyományos, magos görögdinnyék kizárólag hazai forrásból érkeznek az üzletekbe. A Tesco több mint 4200 tonna magyar görög- és sárgadinnyével készül a szezonra. A dinnye kiemelt figyelmet kapott a Friss 5 termék promóciában is, melynek keretében kiemelten alacsony áron kapható a kukorica, répa, nektarin és a magyar eperparadicsom is.

Arra számítanak a Tescónál, hogy a nyaralások csúcsidőszakában, amely ezúttal egybeesik az olimpiával, növekedést tapasztalnak. A Clubcard hűségkártyához kapcsolódóan előbb július 25-től vásárlásvégi kedvezményre váltható e-matrica gyűjtő programot indítanak, majd július 30-tól a nyugdíjaskorú vásárlók ötszörösen gyűjthetik a forintra váltható pontokat. A folyamatosan bővülő alkoholmentes italválasztékról elmondták: a kínálatban a több mint 50-féle alkoholmentes sör mellett alkoholmentes pezsgőket és proseccót is találunk. Sőt,

idén nyáron megérkeztek az alkoholmentes szeszek is az áruházlánc polcaira: immár többféle alkoholmentes gin, Martini és limoncello érhető el, de hamarosan alkoholmentes borral is találkozhatunk.

Felhívták arra is a figyelmet a Tescónál, hogy a Balatonon az áruházlánc munkatársai 73 településen csaknem 70 ezer címre viszik ki a leadott rendeléseket a siófoki, tapolcai és veszprémi üzletekből, 20 ezer forint felett ingyenes kiszállítással. Aktívabb nyaralás esetén a tó körül személyes bevásárlásra Keszthelyen, Balatonbogláron, Balatonfüreden, Ajkán, Tapolcán, Balatonföldváron, valamint Veszprémben és Siófokon van lehetőség – utóbbi két településen két-két boltban is.

A Balaton-parti áruházakban a legkeresettebb árucikkek között vannak a hagyományos nyári lecsó és grillételek elkészítéséhez szükséges élelmiszerek, vagyis a paradicsom, paprika, vöröshagyma, burgonya, csirkemell, továbbá a nyári szezonban általában megnövekszik a kereslet az üdítők és a szeszesitalok iránt. Ugyanakkor a tipikus nyári tevékenységek elmaradhatatlan kellékei is kaphatók a bográcsozás és a bbq, valamint a kertészkedés legfontosabb eszközeitől a kültéri játékokon és medencén át a kerti bútorig vagy strandfelszerelésig (beleértve a napernyőt, gumimatracot és a hűtőtáskát).

[…]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/07/28/kereskedelem-nyar-hoseg-fogyasztas-magyarorszag-olimpia/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Veszélyes vágyálmok terjednek, így vágtatnánk az államcsőd felé

A Magyar Szocialista Párt, a Demokratikus Koalíció, a Jobbik és a Momentum után már a …