2025. március 13., csütörtökMa Krisztián, Ajtony napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 399,00 Ft | USD: 367,00 Ft | CHF: 416,00 Ft
2025.03.13. Krisztián, Ajtony Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 399,00 Ft | USD: 367,00 Ft | CHF: 416,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Boltosok állítják: 50-70 százalékos kedvezmények is lesznek

Hirdetés

Boltosok állítják: 50-70 százalékos kedvezmények is lesznek

Új korszak határa a kiskereskedelemben 2024. július 1-je. Egyrészt a DRS visszaváltási rendszer féléves átmeneti időszak utáni éles rajtja, másrészt pedig a kötelező bolti akciók kivezetése miatt. Érdemes felidézni, hogy 13 hónapig maradt talpon az intézkedés, amelyet 2023. június 1-jén vezettek be. A harmadik hónaptól, tehát tavaly augusztustól az 1 milliárd forint fölötti árbevétellel rendelkező kereskedőkre vonatkozó kötelező akciózás mértékét a kormány az addigi másfélszeresére növelte, továbbá jelentősen kibővítette az érintett termékkört.

  • A rendelkezés értelmében az előírt árcsökkentés mértéke 20 termékcsoport esetében – az akciózást megelőző 30 napban alkalmazott legalacsonyabb árhoz képest – 10 százalékról legalább 15 százalékra emelkedett.
  • Továbbá a szabályokat kiterjesztették a korábbi nyolc árstopos termékfajtára, amelyeket beszerzési áron, illetve ezek közül heti rendszerességgel legalább két termékfajta esetében valamennyi terméket a beszerzési árhoz viszonyítva minimum 15 százalékkal olcsóbban kellett kínálni.

Az intézkedés eredményességét, hatékonyságát másképp ítélték meg a gazdaságpolitikai döntéshozók, mint maguk a piaci szereplők. A cél mindenesetre az volt, hogy az elszabadult élelmiszerárak ellenére lényegesen olcsóbban lehessen hozzájutni olyan alapvető élelmiszerkategóriák termékeihez, mint például a baromfihús; tej, tejföl és helyettesítői; sajt; kenyér; péksütemények; száraztészta, rizs; friss gyümölcs vagy friss zöldség. Ez az időszak azonban július 1-jétől immár történelem, ezért az Index körkérdése arra kereste a választ, hogy a kötelező bolti akciók kivezetése után milyen irányvonalat képvisel a nagy áruházláncok árazási politikája. Kíváncsiak voltunk, hogy az érintett élelmiszerek körében az eddigi 15 százalékkal szemben jellemzően mekkora kedvezményekre számíthatnak időszakosan vagy akár állandóan a vásárlók.

Maradnak a befagyasztott árak 

„Továbbra is megmaradnak a kedvezményes árak és az akciók a Lidl Magyarország áruházaiban” – közölték az Index érdeklődésére a vállalatnál. Felhívták a figyelmet, hogy bár a Nemzetgazdasági Minisztérium határozatának értelmében július 1-től a hazai áruházláncoknak már nem kötelező hatóságilag az árengedmények alkalmazása, a piacvezető kiskereskedelmi áruházlánc folytatja az árak „befagyasztását” és tartós árcsökkentési programjának keretében újabb 100 termék árát csökkenti.

Az árcsökkentett termékek között felvágottak, friss húsok, pékáruk, tejek és tejtermékek, kávék, grilltermékek, csokoládék és ostyák egyaránt megtalálhatóak.

Hirdetés

Tőzsér Judit, a diszkontlánc vállalati kommunikációs cégvezetője elárulta: az árcsökkentés mértéke a 33 százalékot is elérheti. Az áruházlánc a tartósan alacsony árak és a hétről hétre megújuló akciók mellett a Lidl Plus hűségprogramja keretében még több akciót kínál. A felhasználók számára a különféle ajánlatokban szereplő kedvezményeket automatikusan levonják a kasszánál, míg az egyedi kuponok aktiválásával szintén jelentős összeg megspórolható. Továbbá július 4-24. között az applikációt használók a meglévő heti kuponokon és ajánlatokon felül naponta más-más kedvezményre jogosító plusz egy új kuponhoz juthatnak hozzá.

Akciótervet dolgoztak ki 

„A SPAR számára a vásárlók minél magasabb színvonalú kiszolgálása, valamint jó ár-érték arányú termékekkel történő ellátása a legfontosabb célok között szerepel az alapítás óta” – mondta az Indexnek Maczelka Márk kommunikációs vezető. Hozzátette: annak érdekében, hogy kisebb vagy akár nagyobb bevásárlásaikat a legkedvezőbb áron tudják megtervezni, létrehozták a SPAR Akciótervet. Ennek segítségével a különféle kedvezményrendszerekkel jelentős összegek takaríthatók meg. Az akcióterv elemei az alábbiak.

  • Sárga árcímkés termékek: a sárga árcímkés termékek hetente frissülnek. A SPAR ajánlatait minden hétfőtől online katalógus mutatja be, így előre kiválaszthatók a vásárlók számára leginkább megfelelő árucikkek. Minden csütörtöktől pedig a boltokban is megjelennek az aktuális, sárga árcímkével jelölt, kedvező árú termékek. A legnagyobb alapterületű INTERSPAR hipermarketekben akár 1600, míg a legkisebb alapterületű SPAR szupermarketekben csaknem 400 ajánlattal lehet találkozni.
  • […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/07/09/kiskereskedelem-akcio-elelmiszer-vasarlas-arcsokkentes/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Veszélyes vágyálmok terjednek, így vágtatnánk az államcsőd felé

A Magyar Szocialista Párt, a Demokratikus Koalíció, a Jobbik és a Momentum után már a …