Új korszak határa a kiskereskedelemben 2024. július 1-je. Egyrészt a DRS visszaváltási rendszer féléves átmeneti időszak utáni éles rajtja, másrészt pedig a kötelező bolti akciók kivezetése miatt. Érdemes felidézni, hogy 13 hónapig maradt talpon az intézkedés, amelyet 2023. június 1-jén vezettek be. A harmadik hónaptól, tehát tavaly augusztustól az 1 milliárd forint fölötti árbevétellel rendelkező kereskedőkre vonatkozó kötelező akciózás mértékét a kormány az addigi másfélszeresére növelte, továbbá jelentősen kibővítette az érintett termékkört.
- A rendelkezés értelmében az előírt árcsökkentés mértéke 20 termékcsoport esetében – az akciózást megelőző 30 napban alkalmazott legalacsonyabb árhoz képest – 10 százalékról legalább 15 százalékra emelkedett.
- Továbbá a szabályokat kiterjesztették a korábbi nyolc árstopos termékfajtára, amelyeket beszerzési áron, illetve ezek közül heti rendszerességgel legalább két termékfajta esetében valamennyi terméket a beszerzési árhoz viszonyítva minimum 15 százalékkal olcsóbban kellett kínálni.
Az intézkedés eredményességét, hatékonyságát másképp ítélték meg a gazdaságpolitikai döntéshozók, mint maguk a piaci szereplők. A cél mindenesetre az volt, hogy az elszabadult élelmiszerárak ellenére lényegesen olcsóbban lehessen hozzájutni olyan alapvető élelmiszerkategóriák termékeihez, mint például a baromfihús; tej, tejföl és helyettesítői; sajt; kenyér; péksütemények; száraztészta, rizs; friss gyümölcs vagy friss zöldség. Ez az időszak azonban július 1-jétől immár történelem, ezért az Index körkérdése arra kereste a választ, hogy a kötelező bolti akciók kivezetése után milyen irányvonalat képvisel a nagy áruházláncok árazási politikája. Kíváncsiak voltunk, hogy az érintett élelmiszerek körében az eddigi 15 százalékkal szemben jellemzően mekkora kedvezményekre számíthatnak időszakosan vagy akár állandóan a vásárlók.
Maradnak a befagyasztott árak
„Továbbra is megmaradnak a kedvezményes árak és az akciók a Lidl Magyarország áruházaiban” – közölték az Index érdeklődésére a vállalatnál. Felhívták a figyelmet, hogy bár a Nemzetgazdasági Minisztérium határozatának értelmében július 1-től a hazai áruházláncoknak már nem kötelező hatóságilag az árengedmények alkalmazása, a piacvezető kiskereskedelmi áruházlánc folytatja az árak „befagyasztását” és tartós árcsökkentési programjának keretében újabb 100 termék árát csökkenti.
Tőzsér Judit, a diszkontlánc vállalati kommunikációs cégvezetője elárulta: az árcsökkentés mértéke a 33 százalékot is elérheti. Az áruházlánc a tartósan alacsony árak és a hétről hétre megújuló akciók mellett a Lidl Plus hűségprogramja keretében még több akciót kínál. A felhasználók számára a különféle ajánlatokban szereplő kedvezményeket automatikusan levonják a kasszánál, míg az egyedi kuponok aktiválásával szintén jelentős összeg megspórolható. Továbbá július 4-24. között az applikációt használók a meglévő heti kuponokon és ajánlatokon felül naponta más-más kedvezményre jogosító plusz egy új kuponhoz juthatnak hozzá.
Akciótervet dolgoztak ki
„A SPAR számára a vásárlók minél magasabb színvonalú kiszolgálása, valamint jó ár-érték arányú termékekkel történő ellátása a legfontosabb célok között szerepel az alapítás óta” – mondta az Indexnek Maczelka Márk kommunikációs vezető. Hozzátette: annak érdekében, hogy kisebb vagy akár nagyobb bevásárlásaikat a legkedvezőbb áron tudják megtervezni, létrehozták a SPAR Akciótervet. Ennek segítségével a különféle kedvezményrendszerekkel jelentős összegek takaríthatók meg. Az akcióterv elemei az alábbiak.
- Sárga árcímkés termékek: a sárga árcímkés termékek hetente frissülnek. A SPAR ajánlatait minden hétfőtől online katalógus mutatja be, így előre kiválaszthatók a vásárlók számára leginkább megfelelő árucikkek. Minden csütörtöktől pedig a boltokban is megjelennek az aktuális, sárga árcímkével jelölt, kedvező árú termékek. A legnagyobb alapterületű INTERSPAR hipermarketekben akár 1600, míg a legkisebb alapterületű SPAR szupermarketekben csaknem 400 ajánlattal lehet találkozni.
[…]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/07/09/kiskereskedelem-akcio-elelmiszer-vasarlas-arcsokkentes/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!