Amikor olyan világban élünk, hogy a kisautó szimbólumai, a Mini (Countryman néven) és a Fiat 500-as (500X néven) is előállt SUV-okkal, tehát önmaguk ellentétei is egyben, akkor ne csodálkozzunk, hogy a politika gyártósorairól is lekerülnek az önellentmondásos termékek.
A popban is ismerünk ilyet, például a maszkos-bőrös Kiss diszkó számát (I Was Made for Lovin’ You) vagy a shock-rock Twisted Sister szintén nagy popslágerét, a We’re not gonna take it-et.
Hol van ehhez képest a liberális igazságosztó Eminem, aki új lemezén, a The Death of Slim Shady (Coup de Grâce) albumon úgy megy neki a transzneműeknek, a woke-nak, a feministáknak, hogy azok a republikánusok, akik Smith & Wessonnal kavarják a müzlijüket, szívesen elhívnák Em-et hálaadásra vagy vadkacsa vadászatra.
Halotti beszéd
A The Death of Slim Shady (Coup de Grâce) afféle koncept album, amelyben az 52 éves rapművész megpróbálja kinyírni hírhedt alteregóját, Slim Shadyt, és némileg el is tartja magától: amit mond, azt nem is ő mondja, hanem csak Shady, de őt éppen a másvilágra tessékeli, mert ismeri a szabályokat, amely nem tűri a woke kultúra és a PC-rendőrség kritizálást.
Addig is, persze, beszól mindenkinek, aki a célkeresztjébe kerül.
A legtöbbször meglepő módon Caitlyn Jennernek, akit 2015-ig Bruce Jenner olimpikon néven ismertek, s akinek hat gyermeke született három feleségtől. Jenner 2015 áprilisában transz nőként definiálta magát, és szerepelt a nemi átváltozását dokumentáló I Am Cait című valóságshow-ban.
Se Istent, se embert
A coming out idején őt tartották a világ leghíresebb transz nőjének, és hogy őt is be lehet ültetni egy Fiat 500X-be, azt mi sem mutatja jobban, mint az, hogy a Republikánus Párt tagjaként indult a 2021-es kaliforniai kormányzóválasztáson, később pedig a Fox News műsorvezetője lett.
Em nem kegyelmez, folyamatosan sorozza, ahogyan Megan Thee Stallion rappaer előadónőt is, akit 2020-ban lábon lőtt Tory Lanez, mert a szabadszájú művésznő leszólta a zenéjét. A férfi ötször lőtt rá azt kiabálva, hogy táncoljon. Az egyik golyó a lábfején találta el. Megan Thee Stallion arról beszélt, a támadás óta nincs egy nyugodt napja, de ez nem különösebben érdekelte Em-et.
A The Death of Slim Shady (Coup de Grâce) Eminem tizenkettedik stúdióalbuma, amelyben szimbolikusan leszámol fiatalkori alteregójával, akit többek között megénekelt a My Name Is (1999) és a The Real Slim Shady (2000) című dalokban is.
Az új album kampányának részeként megosztott egy videót az Unsolved Mysteries című krimisorozat stílusában, amelyben felteszi a kérdést: ki ölte meg Slim Shady-t?
Nos, a választ tudjuk: ő maga. Előtte azonban szépen eljátszotta a halálát.
Persze, láttunk már ilyet Halász Pétertől is, de Eminem nem performance-ben gondolkodott, inkább medializálta ifjúkori énjének felszámolását. A Detroit Free Press május 13-i […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/kultur/zene/2024/07/26/eminem-the-death-of-slim-shady-album-stenk-kritika/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!