Christopher Nolan brit-amerikai rendező Oscar-díjas blockbustere a 2023-as év egyik legsikeresebb filmje volt. Mikor tavaly nyáron Greta Gerwig Barbie című filmjével egy időpontban mutatták be a világ nagy részén, megszületett a Barbenheimer-jelenség, ami rengeteg mémet hozott magával, nagy felháborodást keltve a Warnes Bros stúdió japán részlegében – írja a CNN.
Japánban néhányan ugyanis úgy érezték, hogy a nem hivatalos Barbenheimer marketingkampány elbagatellizálta az 1945-ös hirosimai és nagaszaki atomtámadást, és a Universal Pictures stúdió úgy döntött, hogy nem veszi be az országot a tavaly júliusi világpremierbe.
Japánban a pénteki bemutatót követően a negyedik helyen állt a jegyirodáknál a Kogyo Tsushinsha iparági megfigyelő szerint, és az első három nap alatt 379 millió jent (több mint 9 millió forintot ) gyűjtött be.
A reklámkampány részeként az Universal kikérte Tomonaga Masao atombomba-túlélő véleményét, aki egy nagaszaki székhelyű „hibakusha” (így nevezik magukat a túlélők – a szerk.) csoport elnöke.
A film hivatalos japán honlapján közzétett idézetekben Masao elmondta, hogy érezte a karakter küzdelmét a film második felében, amikor Oppenheimer elkezd visszavágni a háború után kialakuló nukleáris fegyverkezési versenynek.
Ez… kapcsolódik a mai világ alapvető problémájához, ahol a nukleáris fegyverektől mentes világ egyre távolabb kerül. Itt érezzük Nolan rejtett üzenetét, hogy a politikusok felelősségét követi
[…]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!