45 éves fennállása legjobb eredményét könyvelhette el 2023-ban az CIB Bank. Az olasz Intesa Sanpaolo Csoport magyarországi leányvállalata szinte valamennyi tételsort tekintve jobb eredményt ért el, mint 2022-ben, ezzel szembement a negatív piaci trendekkel. A bankcsoport tovább tudta növelni piaci részesedését stratégiailag kiemelt szegmenseiben, bővítette a távoli szerződéskötéssel igénybe vehető szolgáltatásainak körét és a digitális csatornákon keresztül elérhető termékeinek kínálatát.
A CIB Csoport
- közel 63,9 milliárd forint nyereséggel zárta a 2023-as üzleti évet, 77,1 százalékkal meghaladva a 2022. évi értéket,
- mérlegfőösszege 3315 milliárd forintot tett ki 2023. december végén (+7,2 százalék 2022. decemberhez képest). A növekvő mérlegfőösszeget főként az ügyfél és banki források növekedése eredményezte,
- a konszolidált bruttó ügyfélhitel állománya 1597 milliárd forint (+9,0 százalék) volt, szemben a piac 0,0 százalékos változásával. Az ügyfélbetétek állománya 2 395 milliárd forint (+12,3 százalék) december végén szemben a piac -0,8 százalékos változásával, a növekedéshez elsősorban a vállalati szegmensek járultak hozzá.
- saját tőkéje az időszak végén 319 milliárd forint volt (+16,1 százalék 2022 végéhez képest), a növekedés főként a tárgyidőszaki nyereségnek köszönhető,
- bevételei 169 milliárd forintot tettek ki (+25,1 százalék 2022-hez viszonyítva). A bevételek előző évhez viszonyított emelkedését főként az emelkedő kamatkörnyezet és a növekvő üzleti aktivitás eredményezte, különösen az ügyfélhitelezés és a megtakarítások terén.
- működési költségei 12,1 százalékkal növekedtek az előző évhez képest, elsősorban a növekvő infláció és a béremelések miatt, bankadó nélkül 65 milliárd forintot tettek ki 2023-ban.
- A 90 napon túli késedelemben lévő hitelek aránya 0,6 százalékon s stagnált (-0,03 százalék 2022-höz képest), miközben az NPL-ráta (nem teljesítő hitelek) 1,9 százalékra csökkent.
- A csoport által fizetett bankadó az extraprofit adóval együtt 20 milliárd forinttal járult hozzá a magyar költségvetéshez 2023-ban.
- A költség/bevétel aránya 2023-ban tovább javult (-4,5 százalék), és 38,5 százalékot ért el.
Összegezve, főként a hitel-, valamint a betétállomány növekedése szembeötlő. Előbbi 9,0, míg utóbbi 12,3 százalékkal történő bővülése jelentősnek mondható a piaci átlagot (0,0 illetve -0,8 százalékos) figyelembe véve.
Stabil pozíciókat alakítottunk ki ahhoz, hogy megbirkózzunk a legkülönbözőbb kihívásokkal: tőkeerős, stabil, kiváló likviditási helyzetben lévő, átlagon felüli minőségű, egészséges portfólióval rendelkező pénzintézetként állunk ügyfelei rendelkezésére, és aktív résztvevője kívánunk lenni a magyar gazdaság további fejlődésének
– mondta Simák Pál elnök-vezérigazgató.
![Simák Pál](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/5557/55579/555790/55579015_29da685112ca6c8aff0ee40918b40321_wm.jpg)
Növekvő ügyfélszám
Ami az ügyfélszámot illeti, a tekintetben enyhe növekedés mutatkozik: a lakossági ügyfelek száma 393 962-ről 396 252-re nőtt, míg a vállalat ügyfelek 60 496-ről 59 484-re csökkentek. Így összességében a 2022-es 454 458-ról 455 736-ra nőtt az bankcsoport ügyfeleinek száma.
Eközben tovább zajlik a lakossági ügyfélállomány fiatalítása: 12,2 százalékkal nőtt az előző évben a 24 éven alul ügyfelek száma.
Az új folyósítások tekintetében
- a lakossági hiteleknél 12,1,
- a személyi kölcsönöknél 5,6,
- a babaváró hitelnél 6,1
százalékos hitelpiaci részesedéssel bírtak 2023-ban. Ez a […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!