2024. július 27., szombatMa Olga napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 391,00 Ft | USD: 361,00 Ft | CHF: 408,00 Ft
2024.07.27. Olga Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 391,00 Ft | USD: 361,00 Ft | CHF: 408,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Magyarország előfizet: így változtatja meg az életünket az előfizetéses e-kereskedelem

Hirdetés

Magyarország előfizet: így változtatja meg az életünket az előfizetéses e-kereskedelem

Néhány éve még elképzelhetetlen lett volna, hogy nem megvesszük kedvenc zenekarunk albumát CD-n, vagy kedvenc filmünket DVD-n, hanem havidíjat fizetünk bizonyos szolgáltatóknak azért, hogy bármikor elérhessük őket. Az előfizetéssel a zenei és filmes streamingszolgáltatók feje tetejére állították az iparágat. Ehhez hasonló üzleti megoldások alakíthatják át gyökeresen a ma ismert e-kereskedelem világát.

Személyre szabott ajánlatok

Világszerte egyre többen vágynak arra, hogy ne ők keressék meg a nekik való termékeket, hanem a webáruházak lepjék meg őket azzal, amire vágynak. Ez pedig egyre nagyobb üzlet: a The Business Research Company adatai szerint 2024-ben globálisan várhatóan 330 milliárd dollár forgalmat bonyolít le az előfizetéses e-kereskedelem, egyetlen év alatt 66 százalékos bővülést várnak.

Magyarországon is egyre több webáruház vezet be előfizetéses csomagokat. Többek között vannak márkás kozmetikumokból összeállított meglepetéscsomagok, állateledeles csomag, vagy épp szülők számára készített inspirációs ötletek, amivel aktív programokat tudnak kitalálni gyermekeik számára.

Hirdetés

Magyarországon még kevesen ismerték fel az előfizetéses e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket. Akik piacukon az elsők között tudnak ilyen szolgáltatást bevezetni, jelentős versenyelőnyre tehetnek szert

– hívta fel a figyelmet Stampf Attila, a vásárlói élményen alapuló fejlesztésekkel foglalkozó Humanize társalapítója.

Felmérések szerint a fogyasztók 59 százaléka a kényelem miatt választja az előfizetéseket. Megtakarítják a termékek válogatására szánt időt, sokkal kényelmesebb, tervezhetőbb. Fontos szempont az exkluzivitás: az előfizetőknek számos márka egyedi termékeket, kedvező ajánlatokat tesz lehetővé. A specializált, szakismeretekkel rendelkező webkereskedőknél szívesebben lesznek lojális vásárlók az emberek.

Így működik

Míg korábban leginkább a kondibérletre és a Netflixhez hasonló streamingszolgáltatásokra volt jellemző, ma már egyre több iparágban dübörög az előfizetéses e-kereskedelem.

A termék-előfizetéses szolgáltatás vásárlói élmény tekintetében többet jelent az ismétlődő tranzakciónál. Visszatérő költséget számítanak fel az vásárlóknak – általában havonta – egy termékhez vagy szolgáltatáshoz való hozzáférésért cserébe. Az e-kereskedelmi előfizetés lényegében az erős ügyfélkapcsolatról, valamint a zökkenőmentes ügyfélélményről szól.

De hogyan fizethetnek elő az ügyfelek, és mekkora futamidőre szól? Módosítható-e az összeg, illetve mi történik akkor, ha valaki nem vásárolja le a keretet, vagy épp ellenkezőleg, azt meghaladó összegért rendelne?

A webáruházban alkalmazott előfizetési modelltől függ, milyen konstrukció szerint lehet a termékre és/vagy szolgáltatásra előfizetni – válaszolta az Index megkeresésére az egyik vezető hazai bérelhető webáruházrendszert fejlesztő cég, a Shoprenter, amelynél már elérhető az ezt lehetővé tevő megoldás.

Általában havidíjakról beszélhetünk, de nem ritka a heti, kétheti, kéthavi, negyedéves, féléves, vagy akár éves előfizetés sem. Webáruházanként, azon belül termékkörönként változhat, hogy az előfizetést milyen futamidőre kell vállalni.

Azt azonban fontos kiemelni, hogy semmit sem kötelező előre vállalni, az előfizetés bármikor lemondható vagy módosítható,

továbbá más termékeket tartalmazó, egyszeri kosár is […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/04/27/kiskereskedelem-e-kereskedelem-elofizeteses-e-kereskedelem-elofizetes-online-vasarlas/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

A 4iG megveszi a Direct One műholdas ügyfélállományát

Az üzletág-átruházási szerződést a 4iG közvetett leányvállalata, a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. írta alá …