„Felfüggesztésre kerültek bizonyos beruházások, és források rendelkezésre állása esetén erre van mód és alkalom, hogy befejezzük őket vagy elkezdjük őket. Torzót nem hagyunk hátra, tehát aminek az építési naplója meg van nyitva és épül, azt mind befejezzük” – jelentette ki Lázár János az ATV-ben Rónai Egon vendégeként.
Elmondása szerint 2022-ben, amikor miniszter lett, akkor rendet kellett tennie a költségvetésben és a kötelezettségvállalásokban. Úgy látja, hogy ez nehéz feladat volt, ezért is akart Orbán Viktor erre a feladatra egy olyan embert, aki ezt végre tudja hajtani. Ezért esett rá a választás – állítja.
Megállapította, hogy az állami beruházások lelassultak, de a kérdés, hogy lesznek-e magánberuházások, például lakásépítések Budapesten 2025-ben és 2026-ban. Szerinte ehhez minden támogatást megad a kormányzat. Európai uniós pénzek híján vagyunk, ez nyomja rá a fejlesztések felfüggesztésére a bélyegét, ezért kellett számos fejlesztést felfüggeszteni. Most a közlekedési fejlesztésekhez bevonnak állami forrást, magánforrást, hitelt, „és természetesen az utasoktól is beszedjük a jegy árát”.
Lázár János szerint politikai okai vannak, hogy az Európai Unió visszatartja a pénzt, de kíváncsian várja, hogy az új Európai Bizottság milyen irányba viszi a tárgyalásokat. Emlékeztetett, hogy olyanra még nem volt példa az Európai Unióban, hogy ami járt, azt valaki nem kapta meg. „Egy országtól nem lehet megvonni a forrásokat csak azért, mert olyan kormányt választottak, ami Brüsszelnek nem tetszik” – tette hozzá.
Búcsút inthetnek a Fudannak, de Maxi-Dubaj lesz
A Fudan-projektről szólva elmondta, hogy az most jelenleg félre van rakva. Nem szűnt meg teljesen, de biztosan megállt egyelőre. Szerinte most minden projektet abba az irányba kell vinni, hogy gazdasági növekedést generáljon, ezért a lakásépítések, a kollégiumi építések lehetnek a jó beruházások.
Minél több lakást szeretnénk építeni Budapesten annak érdekében, hogy a fiatalok olcsó, megfizethető, de jó lakásokhoz jussanak
– jelentette ki, hozzátéve, hogy a Fudan helyére akár még a Diákváros is visszakerülhet, ha Budapest diákváros jellegét erősíteni szeretnék.
A Maxi-Dubajról szólva elmondta, hogy az arab befektető most köti az adásvételi szerződést a magyar állammal. Az első terveket már letették a 130 hektáros terület rehabilitációjára. Szerinte nincs olyan nyugat-európai város Budapesten kívül, akinek ekkora telke lenne a város közepén. Most nagy kérdés, hogy mi lesz ezzel a területtel, mit akarnak az arab partnerek és mit engedünk meg nekik. Ezt meg kell beszélni a fővárossal és az emberekkel, de gyakorlatilag mindenről Magyarországon döntenek – állítja a miniszter.
Azt ígértük, hogy megengedjük neki, hogy nagyon sok pénz költsön el. Ez az ember legalább 20 milliárd dollárt költött el Dubajban nem is olyan régen. (…) Mi azonban csak akkor építünk, ha ez jó lesz a fővárosnak és jó lesz az embereknek. Csak akkor építünk, ha ez Budapestet erősíti és nem gyengíti
– fogalmazott Lázár János, hangsúlyozva, hogy ez a legértékesebb telek Budapesten, és nagy érdek fűződik a hasznosításához, ha jobbá akarjuk tenni Budapestet.
Állami vagyon magánkézbe játszása
A pályaudvarok 99 évig szóló magánkézbe adásáról elmondta, hogy érdemes higgadtnak maradni. Emlékeztetett, hogy az elmúlt hetekben mindenki arról beszélt Magyarországon, hogy milyen állapotban vannak a pályaudvarok. Ő azt szeretné, ha 2025-ben és 2026-ban az összes magyar pályaudvaron történne valami, ami jó az utasoknak és az ottdolgozóknak is.
Vannak olyan […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!