2024. szeptember 8., vasárnapMa Mária napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 394,00 Ft | USD: 354,00 Ft | CHF: 421,00 Ft
2024.09.08. Mária Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 394,00 Ft | USD: 354,00 Ft | CHF: 421,00 Ft
Kezdőlap / Tudomány / Újabb inváziós fajok terjedhetnek el Magyarországon

Hirdetés

Újabb inváziós fajok terjedhetnek el Magyarországon

Egy új faj érkezése az adott ökoszisztémába természetes jelenség, de a legtöbb nem képes az új környezetben életben maradni – írja a hellovidek.hu.

A biológiai sokféleség szempontjából azok a veszélyesek, amelyek gyorsan képesek szaporodni, és az új élőhelyükön nincs természetes ellenségük, ezzel kiszoríthatják az őshonos fajokat, elterjedésük mezőgazdasági károkat okozhat, egészségügyi következményei lehetnek. Ez utóbbira az amerikai eredetű parlagfű jó példa, vagy az ázsiai eredetű tigrisszúnyog

Ázsiai tigrisszúnyog

Ázsiai tigrisszúnyog

Hirdetés

Fotó: Smith Collection / Gado / Getty Images Hungary

A jövevényfajok általi fenyegetettség felmérésére és a terjedésüket megakadályozó stratégia kidolgozására tavaly az Ökológiai Kutatóközpont vezetésével Invázióbiológiai Divíziót hoztak létre az Egészségbiztonság Nemzeti Laboratórium részeként. Az Agrárminisztérium, érzékelve a problémát, már 2019-ben létrehozta az idegenhonos inváziós fajok tudásbázisát, itt részletesen leírják a hazánkban már megtalálható, gyors terjedésük miatt özönfajoknak nevezett növényeket és állatokat.

A legismertebbek ezek közül:

  • az aranyvessző 
  • a vaddohány, azaz selyemkóró 
  • az ártéri gyalogakác
  • a […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/tudomany/2024/05/12/ujabb-invazios-fajok-erkezhetnek-oshonos-novenyek-allatok-elovilag/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Tudományos kutatás: ha boldogak vagyunk, többet költünk a neten is

A hagyományos marketingkutatások általában a fogyasztók szokásait az offline térben vizsgálják, mit éreznek egy boltba …