A hagyományos marketingkutatások általában a fogyasztók szokásait az offline térben vizsgálják, mit éreznek egy boltba belépve, mi készteti őket vásárlásra. Most az online vásárlási szokásokat és befolyásoló tényezőket is elkezdték analizálni a University of Georgia Terry College of Business kutatói, akik több mint 5 millió archivált keresést elemeztek, és 6800 résztvevővel végeztek kísérleteket.
Az eredmények azt mutatják, hogy
Az egyik kutató úgy nyilatkozott, hogy amikor boldogok vagyunk, rózsaszín szemüvegen át szemléljük a világot, és ehhez igazodva kattintunk a hirdetésekre. Akár ital, könyv vagy poszter választásáról van szó.
A keresési kifejezéseink is tükrözik hangulatunkat, ha azt írjuk be „boldog” vagy „inspiráló”, akkor többet fogunk kattintani is az ilyen jellegű hirdetésekre, mint ha semleges szavakkal vadászunk, például „tiszta” vagy „könnyű”. De mint a tanulmány társszerzője mondta, a jó érzés és a termék nem függ össze.
A fogyasztók pozitív érzelmeinek nincs közvetlen kapcsolata magával a keresett termékkel.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/tudomany/2024/09/06/marketing-vasarlas-erzelem-szokas-impulzus/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!