Az amerikai hétvége első két napja nem hozott túl sok izgalmat: a szabadedzést, a sprintkvalifikációt, a rövid futamot és a vasárnapi verseny rajtsorrendjéről döntő időmérőt is Max Verstappen nyerte. A sprinteken Daniel Ricciardo teljesítményét lehet kiemelni – ám a jó formáját a nagydíj időmérőjére már nem tudta átmenteni, végül az utolsó helyről indulhatott.
A holland mellől ismét nagy riválisa, a Ferrari 26 éves pilótája Charles Leclerc startolhatott. Mögöttük csapattársuk, Carlos Sainz, illetve Sergio Pérez rajtolt, a harmadik sort a McLaren, a negyediket pedig a Mercedes pilótái bérelték ki.
Leclerc kissé bealudt az 57 körös futam rajtjánál, az ezen vérszemet kapó Pérez pedig millimétereken múlott, hogy kiüsse csapattársát az egyes kanyart elfékezve. Az ütközés elmaradt, a pozícióvesztés viszont nem, az ötödik helyre csúszott hátra a mexikói. Oscar Piastri használta ki a riválisok hibáját: három pozíciót előrelépve a harmadik helyre jött fel, és hasonlóan tett a haasos Nico Hülkenberg is, aki kettőt lépett előre a középmezőny élén. A pontszerző helyeken így Verstappen, Leclerc, Piastri, Carlos Sainz, Pérez, Lando Norris, Hülkenberg, Lewis Hamilton, Cunoda Júki és George Russell autózott.
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️THE HEAT IS ON IN MIAMI!! ????
Perez overshoots Turn 1, Leclerc keeps second and LANDO NORRIS charges up to P3! #F1 #MiamiGP pic.twitter.com/W5yI9Z9Jsn
— Formula 1 (@F1) May 5, 2024
Az első körök után úgy tűnt: Leclerc autójával nincs minden rendben, Piastri pedig ismét vérszemet kapott és külső íven meg is előzte a monacóit – már Verstappent üldözte két másodperces lemaradással.
Hülkenberget először Hamilton, majd Russell is megelőzte. A manővereket követően a német az elsők között (Stroll és a két Alpine után) kitért a boxba a 12. körben. Leclerc még mindig tartotta a lépést az ausztrállal, folyamatosan DRS-zónán belül üldözte a mclarenest, előzésre azonban nem volt lehetősége, Piastri résen volt. Eközben Norris is támadta Pérezt, aki gyorsabbnak is tűnt a Red Bull pilótájánál, meglepnie azonban egyelőre nem sikerült.
A csata végül elmaradt, a mexikóit kihívták a boxba, majd egy körrel később a monacói is kitért friss abroncsokért. Norris ellenben maradt, a McLaren mérnökei példás önbizalomról tettek tanúbizonyságot a tizenegy helyen is módosított autóval kapcsolatban és továbbra is az eredeti versenytervüknek megfelelően futottak. Ahelyett, hogy Pérez ellépésétől tartva ők is gyorsan kiálltak volna, arra kérték a brit versenyzőt, növelje a tempóját és próbálja levadászni az előtte álló Sainzot. A mezőny felbolydult: Verstappen három másodperces előnnyel menetelt az élen, őt a Piastri–Sainz–Norris hármas üldözte. Őket pedig a boxból visszatért Leclerc követte 12 másodperces lemaradással.
Eközben a holland pilótától meglepő hibát láthattunk: a 15-ös kanyarban nekiment egy bójának, amelyet jó néhány méterig vitt is magával – jött is a virtuális biztonsági autós fázis a pályára került törmelék miatt. Verstappen azonnal kérte is csapatától, hogy ellenőrizzék az első szárnyat, de úgy tűnt, szerencsésen megúszta – nem úgy a bója. A malőr után ki is tért az első kerékcseréjére, a negyedik pozícióba, Sainz mögé sorolt vissza, az élen ekkor Piastri menetelt.
LAP 22 / 57
????: “Yeah, I hit that cone in Turn 15, check the front wing!”
It’s been plain sailing so far for Max, but he makes a mistake out front and goes over the chicane! #F1 #MiamiGP <a […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!