2024. szeptember 16., hétfőMa Edit napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 393,00 Ft | USD: 354,00 Ft | CHF: 419,00 Ft
2024.09.16. Edit Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 393,00 Ft | USD: 354,00 Ft | CHF: 419,00 Ft
Kezdőlap / Sport / Egy százalék – Norris életjelet adott magáról a futamgyőzelem után

Hirdetés

Egy százalék – Norris életjelet adott magáról a futamgyőzelem után

A nagydíj másnapján – a siker apropóján szó szerint másnapján – délután fél négykor meg is született az első poszt: „1% recovery”. Mindez magyarul tömören annyit jelent, hogy a buli tényleg jól sikerülhetett, egyelőre ugyanis csupán egy százalékban pislákol benne az élet. A poszt alatti szövegben még annyi áll, hogy „worth it”, tehát megéri. Mindezzel arra utal, hogy első győzelmét igen jól megünnepelte, az eredmény tükrében a másnappal járó szenvedés minden egyes perce megérte.

Lando Norris 1999 novemberében, az angliai Bristolban született. Édesanyja révén belga, édesapjának köszönhetően pedig brit állampolgársággal is rendelkezik. Tehetős családba született: édesapja, Adam Norris 2016-ban a 18. leggazdagabb bristoli lakos volt, az egész Egyesült-Királyságot tekintve pedig két évvel később az 501. helyen állt – nem véletlen, hogy 11 évvel ezelőtt, 36 évesen már nyugdíjba is vonult.

A szakírók ugyanakkor hangsúlyozzák, Lando Norris nem a családi pénztárca vastagsága, hanem tehetségének köszönhetően került a motorsport királykategóriájába.

Nézzük is meg, hogyan jutott el idáig a McLaren versenyzője.

Természetesen – ahogy minden Formula–1-es versenyző – Norris is gokartozással kezdte karrierjét, amelyben aztán szép eredményeket ért el. 2014-ben az akkor létrehozott brit Formula–4-es bajnokságba,– amelyben Molnár Martin révén idén van magyar érdekeltségű versenyző is –, továbbá egyszerre az olasz és az ADAC F4-ben is pallérozódott. Norris a Carlin csapatban kezdett el versenyezni, azonnal jött is a hatalmas siker: tíz rajtelsőséget, nyolc győzelmet és 15 dobogós helyezést ért el. Így 42 pontos előnnyel nyerte meg a betétkategóriának számító brit F4-es sorozatot.

Két évvel később a Toyota Racing sorozatban, a Formula Renault 2.0 Európa-kupában és a Formula Renault 2.0 NEC-ben is felbukkant – mind a hármat megnyerte. Eközben Formula–3-as Európa-bajnokság utolsó három versenyén is lehetőséget kapott, a következő idényben pedig már főszereplőként volt jelen a versenyfutásban, teljes idényt futott és 53 pontos előnnyel be is húzta a bajnoki címet.

Norris a kép középen, az ADAC F4 belgiumi versenyének győzteseként

Norris a kép középen, az ADAC F4 belgiumi versenyének győzteseként

Fotó: Hoch Zwei / Getty Images Hungary

A fordulópont

Majd eljött a 2018-as év, egyben a brit egyik legfontosabb éve: a bajnoki cím Formula–2-es szereplést jelentett – ahol vendégversenyzőként már az előző idényben is kapott lehetőséget –, ott pedig már az első futamán győzött. Végül azonban nem úgy sült el az idény, ahogy Norris és a Campos Racing eltervezte, ugyanis összesítésben 68 ponttal kikapott honfitársától, George Russelltől, és a második helyen zárt – elkeseredve azonban biztosan nem lehetett.

A vereség ellenére ugyanis érkezett az a lehetőség, ami minden autóversenyző álma: ajánlatot kapott egy Formula–1-es csapattól, a McLarentől.

Igaz, már 2017-ben tagja lett a wokingiak tehetséggondozó programjának, de igazán komoly feladatot a következő szezontól kapott, mint teszt- és tartalékpilóta. A közös munka pedig olyannyira jól sikerült, hogy 2019-től már élesben, teljes értékű versenyzőként egész szezont futott Carlos Sainz oldalán – az újonc nem is okozott csalódást, annak ellenére, hogy 47 ponttal „kapott ki” csapattársától az összesítésben 11. helyen zárt.

A sportágtól szokatlan módon kiváló kapcsolat alakult ki a McLaren két versenyzője között, ezért a csapat úgy döntött, a 2020-as szezonnak is a spanyol és a brit versenyzővel vág neki. Végül a tomboló koronavírus-járvány miatt rövid lett a szezon, az előre eltervezett márciusi ausztrál rajt helyett először a nyár közepén, júliusban a Red Bull Ringen kezdődhetett meg a körözés.

Norris azonban addig sem hagyta tartalom nélkül drukkereit: a Twitch-en, és különböző streamingplatformokon osztotta meg a virtuális világ történéseit. Persze sokszor csatlakozott hozzá valamelyik kollégája, többször felbukkant a monacói Charles Leclerc, a williamses Alexander Albon és honfitársa, George Russell is. Utóbbi kettő egyébként ugyanakkor került be az F1-be, mint Norris. 

Norrisnak 2020 márciusában 775 ezer feliratkozója volt, ez mára már több mint másfél millió (annak ellenére, hogy a zsúfolt versenynaptár miatt hónapok óta inaktív).

A 17 versenyes rövid idény első futamán meg is szerezte pályafutása első dobogós helyezését, a szezont pedig első szezonjához képest két pozíciót javítva a kilencedik helyen zárta – már dupla annyi ponttal a zsebében.

Az első két szezonban többször érkezett kritika arra, hogy a britből soha nem lesz karakteres és győztes pilóta, erre azonban következő évében már igen komolyan rácáfolt. Főleg ha megemlítjük azt a nem elhanyagolható tényt, miszerint Norris elvesztette barátját és csapattársát, ugyanis a Ferrari bejelentette, hogy átigazolják Carlos Sainzot. Tartani lehetett attól: ez úgy a csapat, mind a fiatal brit felfelé ívelő teljesítményének a rovására mehet.

Daniel Ricciardo érkezése azonban nemhogy nem zavarta meg Norrist, hanem lökött is a teljesítményén: az első […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/sport/forma1/2024/05/06/lando-norris-futamgyozelem-miami-nagydij-portre/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Rapport Richárd remekelt, rangadót nyert a magyar férfi csapat a sakkolimpián

A nyílt szekcióban a házigazda kilencedikként rangsorolt válogatottja Salvador és Peru könnyed legyőzése után alaposan …