A 2003-ban alakult The Wombats életműve olyan, mint egy elhúzódó pánikroham, amire az adott albumuk lehet a recept. A zenekar annyira civil, hogy sokszor maguk sem hiszik el, hogy a Pop megtörtént velük. Jellemző, hogy az új albumuk, az Oh! The Ocean első dala, a szociális szorongásokat feldolgozó Sorry I’m Late, I Didn’t Want To Come is arról szól, hogy azért késtek, mert valójában el sem akartak jönni. De aztán itt vannak, és lemezt is készítettek, ami alapvetően a csip-csup csodákról és hétköznapi dolgokról szól, illetve magáról az óceánról, ami oly’ annyira nem tűnt hétköznapinak a zenekar gitárosa, Matthew Murphy számára, hogy egyenesen a Csendes-óceánnak dedikálta.
Unatkozik? Vásároljon vombatot!
A családjával már Los Angelesben élő, Liverpoolban felnőtt zenész arról számolt be a New Musical Expressnek, hogy volt egy különös, funky reggelje, amikor levitte a srácait a tengerpartra, és míg a család játszott, ő csak állt, és nézte az óceánt. Minden olyan volt számára, mintha először látta volna, és hirtelen félni kezdett. Van a The Wombatsban valami valószerűtlen.
Például az, hogy a 2022-es Fix Yourself, Not The World című albumuk a brit albumlista élére került, de valószerűtlen az is, hogy 2024-es Reading & Leeds fesztiválon a Radio One sátor fő fellépői lettek. És az is különös, hogy március 19-én Londonban, az O2 Arénában lépnek fel, míg március 22-én a manchesteri AO Arénában.
Civil a pályán
Ezzel a lendülettel a turnéra is mennek, játszanak többek között Párizsban, Münchenben, Berlinben, Melbourne-ben, Seattle-ben, San Franciscóban, Los Angelesben, Washingtonban és New Yorkban is. Ez ugyebár nem kispálya, ahogy a Grammy-díjas producerük, John Congleton sem az, aki olyan művészekkel dolgozott, mint Laurie Anderson, David Byrne, Lana Del Rey, a Sigur Rós, vagy St. Vincent.
A The Wombats úgy került az indie-rock első vonalába, hogy inkább csak a dalaikat lehetett hallani a rádiókban, a zenekarnak nem volt valódi jelenléte. Annak ellenére sem, hogy a fesztiválokon óriási sikereik voltak. A 2025-ös világ körüli turnéjuk viszont azt bizonyítja, hogy továbbra is nagy az igény bájos indie szerenádjaikra.
Murphy szerint a sikerük titka a furcsaságukban, a különösségükben van, és abban, hogy az ő teste egy negyvenéves férfié, de a lelke egy tizenöt éves lányé.
No, és a dalaik tökéletesen alkalmasak arra, hogy bárki tovább gondolja azokat. Ott van például a 2015-ös Greek Tragedy […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/kultur/zene/2025/03/08/stenk-zene-pop-the-wombats-album-kritika/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!