Aki látott már életében közelről távirányítót, annak nem kell bemutatni a Vészhelyzet című kórházas sorozatot, amely 1994-től egészen 2009-ig bezárólag, 15 évad alatt járta körbe hihetetlenül alaposan, hogy mit is jelent egy amerikai metropolisz, jelen esetben Chicago egyik városi kórházának sürgősségi osztályán dolgozni. A történet hiperrealisztikus volt, állandóan a fejük tetején álltak a dolgok, az orvosok és nővérek mégis utat találtak a káoszban, miközben néha rejtélyes, máskor tragikus esetekkel néztek farkasszemet. A legnagyobb pofonokat pedig nekik, és a nézőknek is azok a fordulatok adták, amikor kiderült, egy-egy eset, egy-egy jó ember nem megmenthető.
Nem csoda, hogy a Vészhelyzet olyan valóságosnak hatott, a történet eredeti írója, a Jurassic Parkot is jegyző, Steven Spielberggel szívesen kollaboráló, a Westworld-filmet író-rendező Michael Crichton a saját tapasztalatait is latba vetette, melyeket orvostanhallgatóként szerzett, amikor legépelte új projektje szkriptjét. Egy forgatókönyvet, ami húsz éven keresztül nem kellett senkinek az égvilágon, míg Spielberg be nem vetette kapcsolatait, és a dokumentarista stílusú sztorit el nem vitte a Warnernek. De csak azután, hogy kétórás pilottá dolgozták át Crichton írását.
A többi már történelem, a Vészhelyzet alapmű lett, meghatározó darabja az orvosos-kórházas műfajnak, és bár akadtak sorozatok, amik hasonló babérokra törtek (New Amsterdam, A Rezidens, Doktor Murphy, esetleg a Kés/Alatt), az NBC klasszikusát a kanyarból sem tudta egyik sem megközelíteni. Az amerikai tévéiparban is uralkodó remake/reboot-láz közepén adta magát a dolog, hogy a 2020-as évek elején megpróbálják visszahozni, esetleg folytatni a Vészhelyzetet, ám a projekt kínkeservesen elhalt. Épp ezért lepte meg a Michael Crichton örökségét kezelő társaságot, amikor az egykor Carter dokit alakító Noah Wyle bejelentette, a Vészhelyzetre megszólalásig hasonló szériában tér vissza.
Jött is a per, amit Crichton örökösei a Warner és a projekthez csatlakozó ex-Vészhelyzet-alkotók nyakába akasztottak, a stúdió azonban végül sikerrel rázta le magáról a vádakat. Mondván, ez egy új projekt, a zsánerből adódó hasonlóságok akadnak, de nem akkora az átfedés, hogy bűnhődniük kelljen bármiféle plágiumvád miatt.
A The Pitt, melynek január 10-én jött ki az első két epizódja, őszintén bevallom, hogy egy olyan sorozat lett, hogy mindkét oldal álláspontja bőséggel védhető. Merthogy ez tényleg egy olyan, véresen komoly, drámai, pörgős széria, mint a Vészhelyzet volt, nagy hangsúllyal a realisztikus tálaláson, és egy olyan főszereplővel a Noah Wyle által játszott Robby Rabinavitch-csel a középpontban, akit simán hívhatnának Carter dokinak is. A helyszínt az alkotók, a Vészhelyzet-veteránnak számító R. Scott Gemmill, a Vészhelyzet eredeti showrunnere és vezető írója, John Wells és az executive porducerként is közreműködő Wyle átrakták azért Chicagóból Pittsburghbe, innen jön a kissé szemtelen magyar cím, a Vészhelyzet Pittsburghben is.
[…]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!