A The Most Precious of Cargoesnak hivatalos magyar címe még nincs, de A legértékesebb árunak lehet fordítani. Az animációs filmet a francia Michel Hazanavicius rendezte, aki A némafilmessel már bizonyított – az alkotás öt Oscar-díjat gyűjtött be, és elég nagy figyelmet kap a rajzfilmje is, amelyet 2024. május 24-én mutatnak be Cannes-ban.
Természetesen nem véletlen, hogy a direktor épp a Kecskemétfilm csapatát bízta meg a rajzos munkálatokkal, hiszen a magyar stúdió is letette már a névjegyét az Amerikai Filmakadémiánál. Három, a közreműködésükkel készült mű is kapott már Oscar-jelölést: a Kells titka, a Chico & Rita és a Vörös teknős.
Egyik film hozta a másikat
A Hazanaviciusszal közös munkáról Mikulás Ferencet, a Kecskemétfilm stúdióvezetőjét kérdeztük.
Nem kellett pályáznunk erre a feladatra, tulajdonképpen kézről kézre adtak minket. A Kells titkának rendezője ajánlotta a stúdiót a Chico & Rita alkotóinak, aztán ők a Vörös teknős csapatának, és ez utóbbi film egyik producere benne volt Hazanavicius új projektjében is, így az már nem is volt kérdés
– mesélte a stúdióvezető.
Persze nem ezekkel a filmekkel kezdte pályafutását a Kecskemétfilm. 53 éve léteznek, ami úgy lehetséges, hogy a rendszerváltás után privatizálták a stúdiót, vagyis megvásárolták az állami vagyonrészt. A fennmaradáshoz azonban szükséges volt az is, hogy a magyar feladatok mellett külföldi munkákat is kapjanak. Ebben nagy segítségükre volt és van az ösztöndíjrendszerük, a pályázatok és a Kecskeméti Animációs Filmfesztivál is, ahol rendre jól szerepelnek.
„Azt mondhatom, bedolgoztuk magunkat Európába.”
Hazanavicius új filmje több mint öt évig készült, a stúdió két esztendőn át dolgozott benne. Az animátorasszisztensi munkán kívül a karakteranimációt, a fény- és árnyékanimációt, effektrajzolást és a film majdnem teljes kifestését végezték, mintegy ötven szakember részvételével. A szakmai irányításért Nagy Lajos felelt, a gyártásvezető Vécsy Vera, a projektvezető Tóth László István, a vezető animátor Kosaras Mihály, a vezető rajzoló Réczicza Rita volt.
Hogy mennyire volt gördülékeny az alkotás folyamata, arról Mikulás Ferenc ezt mondta:
Michel eddig hagyományos műfajban mozgott, és ez egy kicsit bonyolította a munkát, mert az animációban nem volt gyakorlata, ugyanakkor nagyon határozott víziója volt a végeredményről. Hazanavicius a könyv szerzőjével, Jean-Claude Grumberggel közösen írta a forgatókönyvet, és készített rajzokat is hozzá, ami egyben segítség is volt számunkra, mert mutatta az irányt, ugyanakkor néha nehéz volt követni a kéréseit. Sok esetben kért korrekciót, ami ugye egy színésznél csupán egy mozdulat, de itt több óra újrarajzolás. Viszont mi is profi munkát szeretünk kiadni a kezünk közül, így megértettük, hogy őt is csak a tökéletességre törekvés hajtja.
[…]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!