A nagy amerikai filmstúdiók fejeseit nem hiába szokták annyit ekézni. Gondoljunk csak a Warner Bros Discovery rettegett vezérigazgatójára, David Zaslavra, aki az alkotókkal és a nézőkkel mit sem törődve, hogy az óriáscégnél licencjogokkal spóroljanak, utasítást adott ki egy csomó film és sorozat eltávolítására az egykori HBO Maxról. Zaslav hasonló okokból dobatott a kukába olyan izgalmasnak tűnő produkciókat, mint a Batgirl és a James Gunn által írt, a pletykák szerint jól sikerült Coyote vs. Acme című animációs filmet.
De ne álljunk meg itt, idézzük fel azt is, hogy Bob Iger, a Walt Disney Company jelenlegi CEO-ja, amikor még az ABC-csatorna igazgatója volt, rákényszerítette a nemrég elhunyt David Lynchet, hogy a Twin Peaks második évadában rántsák le az írók a leplet Laura Palmer gyilkosának kilétéről. Ezzel Iger, mintegy belenyúlva a kreatív folyamatokba, kinyírta az addig szépen csordogáló történetet, és persze a nézettséget. A Twin Peakst el is kaszálták, az 1992-es előzményfilmet leszámítva csak 2017-ben tért vissza, egy olyan harmadik etappal, amely mindent megváltoztatott arról, amit a szürrealista sorozatokról, a misztikus történetmesélésről gondolunk. Persze abba Bob Iger már nyilván nem nyúlt bele.
Mi a közös David Zaslavban és Bob Igerben azon kívül, hogy mindketten lelketlen, pénzhajhász öltönyösök? Nos, az, hogy a 2023-as írósztrájknál mindketten beszóltak az alkotóknak, az elvárásaikat a valóságtól elrugaszkodottnak, felkavarónak nevezték, és Zaslav konkrétan úgy fogalmazott, az írók csak ne panaszkodjanak, így is túl vannak már fizetve.
Depresszív, amilyen állapotok uralkodnak Hollywoodban, már-már annyira abszurd kezekben van a filmszakma, hogy lassan mást nem is lehet csinálni, mint röhögni rajtuk.
Az Álomgyárat figurázza ki Seth Rogen új sorozata, a The Studio is, mely két résszel mutatkozott be március 26-án az Apple TV+-on, és a dupla évadkezdést látva nemcsak minden filmőrültnek, Hollywood-imádónak, vagy éppen gyűlölőnek tenném kötelezővé a megtekintését, hanem azoknak is, akik nem riadnak vissza a kényelmetlen-kellemetlen humortól. Szekunder szégyenérzetben, és az ebből fakadó nevettetésben ugyanis lubickol ez a sorozat.
A The Studio története Matt Remick (Seth Rogen) körül forog, aki hatalmas filmőrült, így kapva kap az alkalmon, amikor egyik napról a másikra előléptetik, és megteszik őt a Continental Studios vezetőjének. Csak hogy könnyebb legyen elképzelni, Matt az a fajta fickó, aki legszívesebben sorban csinálná a köldöknézős művészfilmeket, ám neki is van egy főnöke, a Bryan Cranston által játszott Griffin Mill, akinek egészen más elképzelései vannak. Az új irány az, hogy a Barbie-hoz hasonlóan a Kool-Aid nevű, az USA-ban nagyon népszerű ital köré is filmes franchise-t fűzzenek. A cél, hogy ne egymilliárd dollárt, hanem legalább kettőt kaszáljanak, még ha a világ legócskább filmjével is kell a mozikba bekönyörögniük a közönséget.
Matt számára igazi pokoljárás veszi kezdetét, hiszen az újdonsült stúdióvezető rögtön halálos ellenséget gyűjt be magának Martin Scorsese személyében, aki a Jonestown-sztori filmes adaptálásával keresi fel a Continentalt. Erről a tragikus eseményről röviden annyit érdemes tudni, hogy egy <a […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!