Deli Andor fideszes EP-képviselő szerint a B+ kategóriás jogosítvány különválasztása az eddigi egységes B kategóriától az jelentené, hogy az európai polgároknak két jogosítványt kellene megszerezni, hogy teljes értékű jogosultságuk legyen a személygépjárművek vezetésére. „Ez a költségeket is megduplázná” – jegyezte meg.
A „B” kategóriás jogosítvány felosztása az alábbi korlátozásokat vonná maga után a „B” kategóriás jogosítvány birtokosainak:
- Az autópályákon 110 kilométer/óra lenne a megengedett legnagyobb sebesség;
- A vezethető gépjárművek súlya nem haladhatja meg az 1,8 tonnát;
- Az 1,8 és 3,5 tonna súly közötti gépjárművek vezetése csak B+ jogosítvánnyal lenne engedélyezett.
„Meggyőződésem, hogy az uniós döntéshozók feladata az európai polgárok segítése és a jogszabályok egyszerűsítése lenne, és nem újabbnál újabb adminisztratív és pénzügyi terhek kivetése” – hangsúlyozta Deli Andor az Economx beszámolója szerint.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!