Még sohasem volt olyan könnyű zenéket publikálni, mint manapság, köszönhetően az olyan streaming platformoknak, mint a Spotify és a YouTube. Bár ez lehetővé tette a művészeknek, hogy könnyebben elérhetővé tegyék zenéjüket mások számára, azonban az új dalok kevesebb mint 4 százaléka kerül fel a trendi slágerlistákra.
A tanulmányt a kaliforniai Claremont Graduate University kutatói készítették, és a Frontiers in Artificial Intelligence című folyóiratban jelent meg. Hagyományos, például az okosórákban található, szenzorokat alkalmaztak a résztvevők neurofiziológiai reakcióinak vizsgálatára, majd ezeket a válaszokat arra használták fel, hogy egy dalnak minősítést adjanak, sláger lesz-e belőle.
A 33 résztvevő 24 dalt hallgatott meg, amelyek közül 13 volt sláger. A mérésnél vizsgálták a figyelem állapotával (dopamin felszabadulás) és az érzelmi reakcióval (oxitocin felszabadulás) kapcsolatos agyi jeleket.
Egy lineáris statisztikai modell alkalmazásával a kutatók 69 százalékos pontossággal tudták igazolni, hogy mely dalok voltak slágerek. Majd a gépi tanulás alkalmazásával ezeknek a jóslatoknak a pontosságát 97 százalékra emelték.
Ezzel a módszerrel a sikerdalok 82 százalékát már a szám első perce után is pontosan ki […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/kulfold/2023/08/23/mesterseges-intelligencia-dal-zene-slager/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!