A Makronóm Intézet kutatásában részt vevő vállalkozások közel háromnegyede hallott már az ESG-ről, és rendelkezik is valamilyen tudással a fogalomkörről. Ugyanakkor részletes tudása csak minden harmadik vállalkozásnak van, és csupán minden negyedik vállalkozás építi be üzleti stratégiájába az ESG-szempontrendszert.
Az ESG-ről röviden
Az ESG (Environmental – környezeti, Social – társadalmi, Governance – irányítási) mozaikszó olyan szempontrendszert jelöl, amelynek célja, hogy az egyes vállalkozások tevékenysége vagy azoknak egy bizonyos szegmense fenntarthatósági szempontok alapján is vizsgálható legyen, így a velük üzleti kapcsolatba kerülő külső szereplők (vevők, befektetők, finanszírozók) teljesebb képpel rendelkezzenek a szervezetről, illetve annak tevékenységéről.
Az angol nyelvű mozaikszóban az E betű a környezeti kritériumokat, az S a társadalmi vonatkozásokat jelöli, míg a G betű a szervezet működésébe, irányításába, szabályozottságába enged betekintést.
A felmérés szerint a vállalkozások elsősorban belső irányelvek szintjén foglalkoztak már az ESG-vel, azaz rendelkeznek kidolgozott eljárással és politikával az ESG valamely elemére vonatkozóan.
Optimizmusra ad okot, hogy a megkérdezettek egyötöde tervezi az erre vonatkozó eljárások kidolgozását a következő időszakban,
és csupán 17 százalékuk nem foglalkozik egyáltalán, és nem is kíván foglalkozni ezzel a következő egy évben. A megkérdezett hazai középvállalatok ESG-vel kapcsolatos aktivitását jelentősen növelné, ha lenne egységes minősítési szabvány és a minősítés megszerzéséhez pénzügyi támogatás – világított rá a Makronóm Intézet.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!