2024. április 25., csütörtökMa Márk napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 392,00 Ft | USD: 366,00 Ft | CHF: 401,00 Ft
2024.04.25. Márk Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 392,00 Ft | USD: 366,00 Ft | CHF: 401,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Mutatjuk, mennyit költött a magyar állam tavaly a reklámpiacon

Hirdetés

Mutatjuk, mennyit költött a magyar állam tavaly a reklámpiacon

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke leszögezte, hogy atipikus évet zárt a piac, mert a GDP-vel ellentétesen mozgott a marketingkommunikációs költés. A növekedés motorja a versenyszféra volt, az állami cégek kommunikációs és média költései csökkentek. A járvány által leginkább sújtott szektorok – mozi, rendezvények – teljesítménye pedig javult összegzése szerint.

A legmeghatározóbb csatorna a digitális terület lett tavaly, 182,6 milliárd forint volt a teljes magyarországi digitális médiaköltés, ami a teljes médiaköltés 52 százalékát tette ki.

Hirdetés

Gulyás János kitért arra, hogy tavaly első alkalommal feltérképezték az influenszer marketing piacot, amely 6,2 milliárd forintot tett ki. Majd rámutatott arra, hogy az összes médiaszegmens közül a mozi növekedett a legerőteljesebben az elmúlt két évben, tavaly 23,6 százalékot, míg 2022-ben 25 százalékot. A szegmens a 2023-as 3,4 milliárd forintos méretével nemcsak beérte, hanem túlszárnyalta a covid-válság előtti 3,2 milliárd forintos 2019-es reklámköltési szintet, legalábbis nominálisan.

A rendezvényszektor árbevétele már 2022-ben meghaladta a pandémia előtti, 2019-es számokat, a tavalyi, közel 23 százalékos növekedéssel a legnagyobb pozitív változást tudta felmutatni a kommunikációs torta szeletei között.

Csökkent az állami megrendelés állomány

Hivatal Péter, az MRSZ média- és kommunikációs torta munkacsoport vezetője leszögezte, újdonság, hogy első alkalommal felmérték a szektorban foglalkoztatottak létszámát az Optennel együttműködve. Eszerint 2023 év végén közel 115 ezer volt a kommunikációs iparágban foglalkoztatottak száma, ami a teljes média és hozzá kapcsolódó tevékenységet végzők, a reklám-, média, PR-, digitális ügynökségek, kutatócégek, rendezvényszervezők foglalkoztatottsági adatait, és az ezeknek dolgozó szabadúszó szakemberek számát is tartalmazza, ám a hirdető vállalatok marketingkommunikációs osztályain foglalkoztatottak számát nem.

Számottevő az iparágban az egyéni vállalkozók, azaz a szabadúszók száma, ami a teljes foglalkoztatotti létszám közel 20 százalékát teszi ki.

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) adatai szerint a televíziós reklámpiac 2023-ban 81,1 milliárd forint árbevételt realizált, ami túlszárnyalta a 2022-es 74,5 milliárd forintot. A reklámpiaci szegmens hajtóerejét 2023-ban is a kereskedelmi reklámbevételek adták. Érdekes fejlemény, hogy

tavaly az állami forrásokból származó megrendelésállomány összértéke 11,6 százalékkal csökkent a megelőző évhez képest, de a megrendeléseknek az összesített értéke meghaladta a 7,5 milliárd forintot.

[…]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/03/20/mediapiac-mediaipar-televizio-digitalis-szektor-jelentes/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Az állam jogi lépéseket tenne, miután az EU elmarasztalta Magyarországot az autópálya-koncessziók miatt

Mivel úgy látták, hogy a 35 évre szóló autópálya-koncesszió nem volt átlátható a becsült érték …