A távközlési és a közüzemi késedelmes fizetések megszaporodtak, míg a lakossági kamatstop és a magas kamatszint miatt megcsappanó hitelfelvételi kedv következtében a lejárt banki követelések visszaszorulóban voltak az elmúlt időszakban a MAKISZ adatai szerint.
A szervezet szerint új helyzetet teremthet a lakossági kamatstop megszűnése a második fél évben. A követeléskezelők a bajba került ügyfelek figyelmét közleményükben felhívják az úgynevezett adósvédő szervezetek sokszor kontraproduktív tevékenységére.
A Facebookon gyűjtenek ügyfeleket
„Képzettséget nem igényel, vizsga sem szükséges hozzá, a jogi terminológiában nem létezik, mégis egyre több az adósvédő, akik magukat a bankok és a követeléskezelők kérlelhetetlen ellenfeleként láttatják a bajba jutott adósok előtt” – írják a közleményben.
Facebook-csoportokban adnak tanácsot, gyűjtenek ügyfelet és kérnek pénzt hamis ábrándokat kergető ügyfelektől.
„Találkoztunk olyan adóssal, akinek azt ígérték, csak ők tudják elintézni, hogy részletekben fizethesse ki elmaradását, miközben ezt a követeléskezelők szinte automatikusan és természetesen ingyen biztosítják” – hívta fel a figyelmet Bódizs Kornél, a Magyar Követeléskezelők és Üzleti Információt Szolgáltatók Szövetségének elnöke.
Az adósvédő szervezetek legtöbbször időhúzásra biztatnak, és követeléskezelővel történő közvetlen tárgyalás helyett a bírósági utat javasolják, ahol azonban már nincsenek az ügyfél mellett, addigra véget ér a küldetésük, ami általában kimerül egy formanyomtatvány kitöltésében
– írják a közleményben. Hozzátették, eközben egy elvesztett bírósági per költségei is az adóst terhelik, tovább nehezítve helyzetét. A MAKISZ továbbra is azt tanácsolja a törlesztéssel elmaradt ügyfeleknek, hogy mindenképp vegyék fel a kapcsolatot a hitelezővel és a követeléskezelővel, hiszen nekik is az az érdekük, hogy megoldást találjanak a tartozás kifizetésére.
Kifejtették, ehhez az első lépés a felszólító levelek átvétele és a kommunikációs csatornák megnyitása, telefonszám megadása a jogosult szervezet irányába, legyen az bank, közüzemi vagy távközlési cég, követelésvásárló vagy az őket képviselő követeléskezelő. A párbeszéddel nyílik meg a lehetőség bármilyen részletfizetés, kedvezmény megadására az ügyfél irányába.
Az adósvédő szervezetek sokszor buzdítanak arra, hogy az adós passzív legyen, és az elévülésben bízzon, de természetesen a másik oldalon jogot ismerő és alkalmazó cégek érvényesítik a követelésüket, így erre kevés esély mutatkozik
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/05/08/adossagvedo-makisz-koveteleskezelo-makisz-bodizs-kornel/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!