2024. július 27., szombatMa Olga napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 391,00 Ft | USD: 361,00 Ft | CHF: 408,00 Ft
2024.07.27. Olga Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 391,00 Ft | USD: 361,00 Ft | CHF: 408,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / A Facebookon gyűjtenek hiú ábrándokat kergető ügyfeleket, vigyázni kell velük

Hirdetés

A Facebookon gyűjtenek hiú ábrándokat kergető ügyfeleket, vigyázni kell velük

A távközlési és a közüzemi késedelmes fizetések megszaporodtak, míg a lakossági kamatstop és a magas kamatszint miatt megcsappanó hitelfelvételi kedv következtében a lejárt banki követelések visszaszorulóban voltak az elmúlt időszakban a MAKISZ adatai szerint.

A szervezet szerint új helyzetet teremthet a lakossági kamatstop megszűnése a második fél évben. A követeléskezelők a bajba került ügyfelek figyelmét közleményükben felhívják az úgynevezett adósvédő szervezetek sokszor kontraproduktív tevékenységére.

A Facebookon gyűjtenek ügyfeleket

„Képzettséget nem igényel, vizsga sem szükséges hozzá, a jogi terminológiában nem létezik, mégis egyre több az adósvédő, akik magukat a bankok és a követeléskezelők kérlelhetetlen ellenfeleként láttatják a bajba jutott adósok előtt” – írják a közleményben.

Hirdetés

Facebook-csoportokban adnak tanácsot, gyűjtenek ügyfelet és kérnek pénzt hamis ábrándokat kergető ügyfelektől.

„Találkoztunk olyan adóssal, akinek azt ígérték, csak ők tudják elintézni, hogy részletekben fizethesse ki elmaradását, miközben ezt a követeléskezelők szinte automatikusan és természetesen ingyen biztosítják” – hívta fel a figyelmet Bódizs Kornél, a Magyar Követeléskezelők és Üzleti Információt Szolgáltatók Szövetségének elnöke. 

Az adósvédő szervezetek legtöbbször időhúzásra biztatnak, és követeléskezelővel történő közvetlen tárgyalás helyett a bírósági utat javasolják, ahol azonban már nincsenek az ügyfél mellett, addigra véget ér a küldetésük, ami általában kimerül egy formanyomtatvány kitöltésében

– írják a közleményben. Hozzátették, eközben egy elvesztett bírósági per költségei is az adóst terhelik, tovább nehezítve helyzetét. A MAKISZ továbbra is azt tanácsolja a törlesztéssel elmaradt ügyfeleknek, hogy mindenképp vegyék fel a kapcsolatot a hitelezővel és a követeléskezelővel, hiszen nekik is az az érdekük, hogy megoldást találjanak a tartozás kifizetésére.

Kifejtették, ehhez az első lépés a felszólító levelek átvétele és a kommunikációs csatornák megnyitása, telefonszám megadása a jogosult szervezet irányába, legyen az bank, közüzemi vagy távközlési cég, követelésvásárló vagy az őket képviselő követeléskezelő. A párbeszéddel nyílik meg a lehetőség bármilyen részletfizetés, kedvezmény megadására az ügyfél irányába.

Az adósvédő szervezetek sokszor buzdítanak arra, hogy az adós passzív legyen, és az elévülésben bízzon, de természetesen a másik oldalon jogot ismerő és alkalmazó cégek érvényesítik a követelésüket, így erre kevés esély mutatkozik

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/05/08/adossagvedo-makisz-koveteleskezelo-makisz-bodizs-kornel/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

A 4iG megveszi a Direct One műholdas ügyfélállományát

Az üzletág-átruházási szerződést a 4iG közvetett leányvállalata, a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. írta alá …