A Budapest Közút még júniusban rugalmas zöld oszlopokkal határolta el az Üllői- és Váci út kijelölt biciklisávjait mindkét irányban, ami aztán hatalmas vitát gerjesztett. A döntést először a mentősök kifogásolták, mondván, hogy akadályozza a gyors előrehaladásukat.
Később azonban a közösségi közlekedést is befolyásolta a döntés. Aki szeretne eljutni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, vagy onnan bejönni a városközpontba, az a BKK 100E buszjáratával utazhat. A buszok csúcsidőben nem az eredeti útvonalon, hanem terelve a Baross utcában járnak az Üllői út helyett, ahol gyakran vannak dugók, így a mentidő nagyjából 8-10 perccel nőtt meg.
Azonban most újabb fejezethez érkezett a vita, ugyanis Karácsony Gergely arról írt egy Facebook-bejegyzésben, hogy a kormány építette az első pollerekkel védett kerékpársávot, méghozzá épp az Üllői úton.
Az MVM Dome megépítése során új kerékpársávokat hoztak létre mindkét oldalon, amelyeket műanyag terelőbójákkal védtek – nagyon helyesen
– olvasható a főpolgármester bejegyzésében.
Mint kiderült, ezek az elmúlt években elhasználódtak, de egy képet is megosztott Karácsony, ami a a kormány által elfogadott Nemzeti Kerékpáros Stratégiából való. A stratégia többek között ugyancsak szorgalmazza a biciklisávok fizikai leválasztását.
Borzasztó károkat okoz hazánknak az a politika, amely nem azt nézi, hogy mik a helyes és a helytelen dolgok, mi a jó és mi a rossz, hanem folyton azt akarja az emberek […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!