A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2024. december 4. és 2024. december 20. között a Társadalomkutató Kft. közreműködésével készített egy kutatást arról, hogy nem a médiatermékek főtémája, politikai álláspontja, célcsoportja, esetleg közönségének demográfiai összetétele, hanem elsősorban azok típusa határozza meg a főbb csoportosulások kialakulását Magyarországon.
A sajtóközleményből kiderül, hogy az emberek tájékozódási forrásai ideológiai, pártpolitikai szempontból többszínűek, tájékozódási pontjaikat inkább a médiatípus határozza meg, és csupán elenyésző hányadukra jellemző, hogy egy-egy buborékból tájékozódnak.
A magyar lakosság hírfogyasztási szokásainak megismerését célzó kutatás a televíziók, a rádiók, a nyomtatott sajtó és az online hírportálok, vagyis a klasszikusnak számító hírforrások mellett kitért a közösségi oldalak, a videómegosztó platformok, a blogok, a fórumok, a podcastok és az influenszerek által gyártott tartalmakra mint információforrásokra is
– áll a közleményben.
Mint írják, a hírfogyasztási források alapján szembetűnő a közösségi média és a televízió dominanciája, […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/belfold/2025/05/05/magyarorszag-mediafogyasztas-mediabuborek-tajekozodas/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!