Az egyik kiszivárgott levél szerint az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) vasúti beruházások támogatásáért felelős helyettes államtitkára, Kikina Artúr is írt az R-KORD Kft., valamint a konzorciumi partner I-Cell Mobilsoft Zrt. vezetőinek.
Kérem a Tisztelt Vállalkozót, hogy a mellékelt üzemeltetői levélben felsoroltak – a levél kézhezvételétől számítottan, de legfeljebb tíz napon belül – vizsgálatát kezdje meg, és minden hiányosságot pótoljon, javítson
– áll az április 11-én kelt értesítésben, amiben a MÁV március 8-án kelt levelére hivatkoznak – írja a Szabad Európa Rádió.
A vasúttársaság többek között kifogásolja, hogy a földbe elhelyezett kábelek nyomvonala több helyen eltér a jóváhagyott kiviteli tervtől. A kivitelezőt állítólag azzal is vádolják, hogy többször is eltért az eredeti tervektől, de miután az eltérésekről nem készültek úgynevezett fedvénytervek, ezért „követhetetlenné” váltak a kivitelezések.
A Szabad Európa Rádió forrásai szerint több ízben egyszerűen kihagyták az acélszerkezetet a vasbetonból. A gyanú szerint a sima betonozást is silány minőségben végezték el.
„Ez a kapkodás biztos jele. A betonacél szerkezetet egyenként meg kell építeni, ami nyilván nem kevés idő. Enélkül elég zsaluzni, és öntheted a betont. Más kérdés, hogy ez a rezgéstől néhány év alatt tönkremegy, egyszerűen szétporlad, és kezdheted elölről az egészet” – mondta a SZER egyik forrása.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/belfold/2023/05/19/meszaros-lorinc-vasut-mav-demokratikus-koalicio-vasutepites/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!