Gyorsított ágazati vizsgálatba kezdett a Gazdasági Versenyhivatal az online szálláshelyfoglalás és a szálláshely-szolgáltatás kapcsán. Az elmúlt hetek hírei után nem túl meglepő: azt vizsgálják, „sérülhetett-e a piaci verseny – többek között – a Booking szerződési- és szerződésteljesítési gyakorlata kapcsán, amelyről az utóbbi időben folyamatosan érkeznek a piaci jelzések a hatósághoz”
Kevesebb mint egy hónap alatt 28 panasz érkezett a versenyhivatalhoz a szállásdíjak visszatartása miatt – írta a GVH a sajtóközleményben.
Amint azt megírtuk, több szállásadó is jelezte, hogy a Booking június óta nem utalta nekik tovább a beszedett pénzeket. (A vendég, aki a Booking.com oldalon foglal szobát, a Bookingnak fizet, a jutalék levonása után ők utalnák tovább a pénzt a szálláshely kiadójának – ez az utolsó lépés csúszott többeknél.) A cég július első másfél hetében végezte a pénzügyi rendszere karbantartását, akkor azt ígérték, hogy július 27-ig visszaáll a megszokott fizetési ütemezés, de még augusztus elején sem mindenki kapta meg a pénzt. Már augusztus 14-én jártunk, amikor a cég kommunikációja szerint rendezni kezdték a tartozásokat, de két nappal később még több szállásadó azt mondta a hvg.hu-nak, ők még mindig nem kapták meg, amit jogosan várnának.