Ferrari-fölény volt – egy körön
A Ferrari a hazai futamán igyekezett a szurkolótábora kedvében járni, és az autó egykörös tempója nem is festett rosszul, hiszen a második és a harmadik szabadedzést is Carlos Sainz húzta be, de az igazán nagy dobás az időmérő végére jött, amikor a spanyol az utolsó pillanatokban a pole pozíciót is behúzta.
Ám az, hogy az edzéseken mutatott mesterhármas mire elég versenykörülmények között a gumikkal rendre pocsékul bánó Ferrarinál, minimum kérdéses volt…
Az viszont senkinél sem, hogy bekockáztatja-e valaki a lágy gumit, a mezőnyből senki sem voksolt erre, a többség a közepeseken indult, Lewis Hamilton viszont például a keményre szavazott.
Csúsztatott rajtot hozott a futam, majd jöttek sorra a Red Bull-támadások
Cunoda Juki a 11. helyről rajtolhatott volna el az Olasz Nagydíjon, de a felvezetőkörében megadta magát az AlphaTauri, így jöhetett a második melegítő mintegy 5800 méter, aztán a következő is, a teljesen új startprocedúrával, és egészen 15.20-ig kellett várni arra, hogy megint nekiindulhassanak a pilóták.
A rajtot jól kapta el Sainz, így gond nélkül meg tudta tartani a vezető helyét, a legnagyobb csata Charles Leclerc és George Russell között volt a harmadik helyért, a Ferrari pilótája meg tudta tartani a pozícióját.
Meglépni az élen nem tudott a spanyol, és a DRS segítségével Verstappen rendre megérkezett, ugyanakkor Sainz még a határokon belül kivédekezte a támadásokat.
Ezen manőverek miatt Leclerc gond nélkül tudott DRS-távolságban maradni a Red Bull hollandjával szemben, miközben Russell óriási csatát vívott Sergio Pérezzel, hogy megtartsa a negyedik pozíciót.
A 10. körben Sainz, Verstappen, Leclerc, Russell, Pérez, Albon, Piastri, Norris, Hamilton és Alonso volt a pontszerzők sorrendje, majd Pierre Gasly révén megindultak a kerékcserék is.
![Charles Leclerc](https://kep.index.hu/1/0/5074/50741/507411/50741173_1ee080cdc975610815f53883903457d9_wm.jpg)
10
A 14. kör elején Pérez és Russell is lement a pályáról, és hiába jött ki jobban ebből a mexikói, vissza kellett adnia a helyét, ezzel együtt a duó maradt le az éllovas trióról, ahonnan Leclerc kezdett leszakadni.
És akkor megjött Verstappen – és el is ment
A spanyol első hibáját kihasználva a holland a 15. körben bejött mellé, és a kanyarhoz érve az ideális íven be is fordult Sainz elé, aki megkapta ferraris csapattársát is maga mögé, egy körrel később pedig Pérez is elment már végre Russell mellett, így mindkét Red Bull-pilóta ünnepelhetett.
A hazai szurkolók bánatára Sainz nemhogy az első helyet nem tudta támadni, már Leclerc-t is feltartotta, így a 20. körben ki kellett vinni kerékcserére – ment vele együtt Russell is, a 9-10. helyre érkezett vissza a páros, erre pedig reagálni kellett Verstappennel és Leclerc-rel is, de centikkel a spanyol került előrébb a pályán.
Az élre kúszó Pérezt is hozni kellett a következő körben a két Ferrari mellé, a gyorsítás miatt pedig mögé ért vissza, de bőven lőtávba, miközben a két McLaren vezetett, és a keményeken rajtoló Hamilton állt a harmadik helyen.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!