Az Elfajzott művészet II. előképe az 1937-es, azonos nevű müncheni kiállítás, amely annak idején Joseph Goebbels náci propagandaminiszter utasítására jött létre, azzal a céllal, hogy kifigurázzák és nevetségessé tegyék a huszadik század első harmadának izmusait, azokat a műalkotásokat, amelyek esztétikájukat tekintve nem illettek a nemzetiszocialisták által propagált emberképbe, és amelyeket végső soron megsemmisítésre szántak.
Nincs minden rendben
A Bartók Béla úti Godot Galériában csütörtökön megnyíló kiállítás anyagát természetesen senki sem akarja megsemmisíteni, annyiban mégis párhuzamot lehet vonni a 87 évvel ezelőtti és a mostani esemény között, hogy az Elfajzott művészet II. művészei is a hivatalos kánon peremén vagy azon kívül alkotnak.
Például drMáriás, akinek azt az ikonikus festményét láthatjuk Kozák Gábor galériatulajdonos, egyben kurátor kiállítótermében, amelyikről még a The Wall Street Journal is megemlékezett. A kép címe:
Matolcsy György Rousseau műtermében unortodox dalt énekel.
Matolcsy 2013 óta áll a Nemzeti Bank élén, korábban Orbán Viktor kabinetjében a gazdasági miniszteri posztot töltötte be. A festmény címe – a WSJ szerint – arra utal, hogy a jegybank elnöke előszeretettel nevezi pénzügyi politikáját unortodoxnak és szokatlannak.
A festmény Matolcsyt éneklés közben örökítette meg, miközben a lábánál egy macska áhítattal figyeli gazdáját. A klasszikus portrék stílusában, a háttérben tájkép látható akácokkal, vagyis a magyar vidék legmagyarabb fáival, ha úgy tetszik, a növényvilág hungarikumaival. A távolban egy üres falu, ahogy a The Wall Street Journalnek drMáriás jelzi, mindez azt mutatja, hogy „nincs minden rendben”.
A festmény a XIX. századi francia festő, Henri Rousseau kissé naiv, gyerekes, már-már […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!