Vizsgálatot indított az Európai Bizottság azzal kapcsolatban, hogy Kína tisztességtelen állami támogatásban részesítette-e a BYD autógyártót a cég szegedi gyárának megépítéséhez – írja a Financial Times.
A vizsgálat még csak előkészítő szakaszban van, viszont ha a Bizottság arra jut, hogy az EU-s tiltó szabályozások ellenére kapott kínai állami támogatást a cég, az EU akár arra is kötelezheti a céget, hogy csökkentse termelési kapacitását, visszafizesse a támogatást, és esetleg bírságot fizessen a szabályok megszegése miatt.
A Financial Times megkereste az Európai Uniós Ügyek Minisztériumát, ahol Bóka János, felelős miniszter azt mondta, hogy a vizsgálatról ugyan nem tájékoztatták őket, de a kormány „nyugodt”, mivel a gyár idetelepítése előtt ők is vizsgálták a kínai állami támogatások mértékét.
Az EU-ba 2023-ban vezették be a külföldi támogatásokról szóló rendeletet, melyet néhányszor már alkalmaztak kínai vállalatok ellen, az Unió így próbálja megtartani az egyensúlyt az európai és a kínai gyárak között. Így történt meg az, hogy importvámokat vezettek be a kínai autógyártók ellen – többek között a BYD-re –, a Bizottság egyik kereskedelmi vizsgálatát követően.
4 millió tonna áru, 8-10 ezer munkahely, 7 ezer tonna veszélyes hulladék
Egy évvel ezelőtt, 2024 februárjában kezdődött el a szegedi e-autógyár építésének előkészítése. A 300 hektáron épülő üzemhez a következő három évben legalább négymillió tonna ömlesztett áru fog érkezni vasúton a dél-alföldi városba. Sajtóinformációk szerint a gigaberuházás elérheti az 5 […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2025/03/20/europai-bizottsag-vizsgalat-byd-boka-janos-szeged-autogyar/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!