2025. február 5., szerdaMa Ágota napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 406,00 Ft | USD: 390,00 Ft | CHF: 432,00 Ft
2025.02.05. Ágota Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 406,00 Ft | USD: 390,00 Ft | CHF: 432,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Újabb milliárdokat szórtak ki a kormány plakátjaira, a Szuverenitásvédelmi Hivatal és a diákhitel kommunikációjára is jutott

Hirdetés

Újabb milliárdokat szórtak ki a kormány plakátjaira, a Szuverenitásvédelmi Hivatal és a diákhitel kommunikációjára is jutott

Nyilvánosságra hozta a Nemzeti Kommunikációs Hivatal a 2024 utolsó három hónapjában kiosztott megbízásainak listáját, az Mfor pedig egy részletes összegzést készített a dokumentumról. A hivatal – amely a Rogán Antal által vezetett Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozik – összesen bruttó 30,6, nettó 24,1 milliárd forint értékben adott megbízásokat, kivétel nélkül mindet Balásy Gyula cégeinek.

Ez utóbbi tényben azért nincs meglepetés, mert a keretszerződésekkel már jóval korábban biztosították, hogy ezek a cégek végezzék a munkát. Azaz nem külön-külön ír ki pályázatot és szerződik minden egyes állami cég a reklámozásra és a kommunikációs feladatok elvégzésére, hanem az állam nevében a Nemzeti Kommunikációs Hivatal egy nagy közös, több évre szóló pályázatot írt ki, ennek a szerződése alapján megy minden munka.

Hirdetés

Plakátharc az Üllői úton – akár átragasztják, akár nem, nagy pénz van benne
Olvasónk

A teljes összeg felét, nettó 12,2 milliárd forintot négy, kormánykommunikációról szóló szerződés teszi ki, itt feltehetően az újabb plakátkampányokról van szó. A Családbarát Magyarország programsorozat rendezvényszervezési és kommunikációs munkáira 2,8 milliárd forint jut, a Visit Hungary Nonprofit Zrt.-nek 2,2 milliárdért végeznek médiaügynökségi munkákat, de befért a Top 5-be a Szuverenitásvédelmi Hivatal kommunikációs feladataiért járó 1,3 milliárd forint is.

Hivatalosan még nem biztos, hogy a teljes összeget el is költik: mindegyik esetben az összeg 70 százalékára vállaltak biztos lehívást, a maradék 30 az a mozgástér, amennyivel meg lehet növelni a keretet.

Ezekhez képest aprópénz az a 100 millió forint, amiből a hazaváró diákhitel kampányát készítik. Azért érdemes mégis megemlíteni, mert szinte napra pontosan egy éve ilyenkor épp a Diákhitel Központ kommunikációs költése volt az első olyan ügy, amellyel Magyar Péter, a cég akkor távozó vezetője előállt: azt mondta, 3-6-szorosan túlárazott szerződéseket írt alá. A Közbeszerzési Hatóság fél évvel később erről azt írta, szabályosak voltak a szerződések.

Forrás:
http://hvg.hu/gazdasag/20250205_rogan-kommunikacio-balasy-kampany-plakat#rss

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

MNB: 150 milliárd forinttal kevesebb nyugdíjpénzt vihetnek át az emberek a lakáspiacra, mint ahogy eddig gondoltuk

A kormány ugyan lehetővé tette azt, hogy az önkéntes nyugdíjpénztári megtakarításokat 2025-ben átvigyék az emberek …