2025. március 26., szerdaMa Emánuel napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 400,00 Ft | USD: 370,00 Ft | CHF: 419,00 Ft
2025.03.26. Emánuel Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 400,00 Ft | USD: 370,00 Ft | CHF: 419,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Úgy néz ki, hogy 2024 a bankok éve volt Magyarországon

Hirdetés

Úgy néz ki, hogy 2024 a bankok éve volt Magyarországon

Úgy tűnik, hiába a nehéz és egyben továbbra is bizonytalan gazdasági környezet, a bankok nehéz körülmények között is csúcsokat halmoznak. Az OTP, valamint az MBH Bank után a CIB Bank is kiváló 2024-es évről számolt be, ami több szempontból is története legjobb éve volt.

A csoport tovább tudta növelni piaci részesedését stratégiailag kiemelt szegmenseiben, bővítette a távoli szerződéskötéssel igénybe vehető szolgáltatásainak körét és a digitális csatornákon keresztül elérhető termékeinek kínálatát. Kiemelt céljai közé tartozik a digitális banki szolgáltatások továbbfejlesztése, ezzel párhuzamosan a fiókhálózat szerepkörének átalakítása, a fenntartható hitelezés bővítése, a költséghatékonyság javítása és a bevételek növelése a hitelportfólió jó minőségének fenntartása mellett

– közölte Simák Pál elnök-vezérigazgató a bank eredményeit bemutató sajtótájékoztatón, aki azt is közölte, hogy a bank kimaxolta az extraprofit adóteher lefelezéséhez szükséges állampapírvásárlást, ennek köszönhetően tavaly 14,6 milliárdról 8,7 milliárd csökkent a befizetett extraprofitadó.

Lakossági és vállalati szegmensben is stabil a növekedés

A CIB Bank mind a lakossági, mint a vállalati szegmensben nagyot ment tavaly.

Hirdetés

A bank 2024-ben 15 százalékkal növelte a kezelt lakossági vagyont és 9 százalékkal a hitelállományt, míg a lakáshitelezésben 7,1 százalékos piaci részesedést ért el. A lakossági üzletág több fő területre fókuszál: csalásmegelőzés, ügyfélelégedettség növelése és a megtakarítások védelme. „A digitális ügyfelek aránya 80 százalék, a fedezetlen kölcsönök 58 százalékát teljesen digitálisan folyósítják, és a számlanyitások 30 százaléka digitális úton történik” – mondta Ákos Tamás, a lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettes.

A kisvállalati üzletágban 5 százalékos hitel- és lízingállomány-növekedést realizáltak, és 22 százalékkal nőtt a kisvállalati ügyfelek befektetési alapjainak állománya. „A bank idén a lakossági ügyfélszám bővítésére, a fedezetlen hitelek automatizációjára és két számjegyű jelzáloghitel-piaci részesedés elérésére törekszik” – jelezte Ákos Tamás.

A bank vállalati ügyfélszáma tavaly 6 százalékkal nőtt, és 126 új ügyfél akvirálásával 7 százalékra növelték piaci részesedésüket – számolt be Szabó Balázs, a CIB Bank vállalati üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.

„A vállalati üzletágat kiegyensúlyozott ügyfélszerzési és megtartási stratégia, valamint a piaci részesedés növekedése jellemezte. Az egymilliárd forint feletti árbevétellel rendelkező vállalatok körében a bank akvizíciós eredményei kiemelkedőek voltak, bár a korábban kitűzött harmadik hely helyett az ötödik helyet sikerült elérni” – tette hozzá a vállalati üzletágért felelős vezérigazgató-helyettes.

Rekordokat értek el a faktoring területén, valamint 18,9 milliárd forintnyi ESG-finanszírozással támogatták a zöldgazdaságot. Hasonló siker figyelhető meg a lízing területén, ahol 20 százalékkal sikerült növelni a flottafinanszírozás új kihelyezéseit.

„A digitalizáció terén jelentős lépések történtek. Az internetbanki szolgáltatások bővítése és a teljesen online számlanyitási lehetőség egyre nagyobb népszerűségnek örvend a vállalati ügyfelek körében. A fenntartható finanszírozás területén is komoly eredményeket ért el a bank, a zöldhitelezés volumene 40 százalékkal haladta meg a tervezett célokat. Az ESG-szempontok kiemelt figyelmet kapnak, különösen a kkv-k zöldberuházásainak támogatásával” – mondta Szabó Balázs.

Stratégiai prioritások, jövőbeli kilátások

Simák Pál elmondta: a CIB Bank négyéves stratégiai ciklusokban működik, jelenleg a 2025-ig tartó ciklus utolsó évében van. A stratégia kiemelt pillérei:

  • Digitalizáció: az ügyfelek több mint 80 százaléka már digitális csatornákat használ, ami az egyik legmagasabb arány a magyar bankpiacon.
  • Fenntarthatóság (ESG): a bank jelentős erőforrásokat fordít zöldtermékek fejlesztésére és a környezeti lábnyom csökkentésére.
  • Növekedés: a bank stratégiai célja, hogy növelje ügyfélkörét, jelenleg 455 ezer ügyféllel rendelkezik, de ezt 500 ezerre szeretné emelni a következő években.

„A hitelezési aktivitás növekedése még várat magára, a banki piac általános lassulása és a vállalatok kivárási stratégiája miatt. A megtakarítások terén azonban jelentős emelkedés tapasztalható, különösen az állampapírok és befektetési alapok iránti kereslet növekedése miatt. Az agrárfinanszírozás szempontjából az EU-támogatások […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2025/03/25/bank-bankok-cib-bank-eredmeny-bevetel-penzugyi-beszamolo-hitelezes-hitel-hitelpiac/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Érdemes gyorsan cselekedniük az autósoknak, csütörtökön ismét változik a benzin ára

Csütörtökön további emelkedés várható a kutak nagykereskedelmi árában. A benzin bruttó 6 forinttal, a gázolaj …