2025. március 12., szerdaMa Gergely napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 401,00 Ft | USD: 367,00 Ft | CHF: 415,00 Ft
2025.03.12. Gergely Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 401,00 Ft | USD: 367,00 Ft | CHF: 415,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Történelmi lépés az MVM-nél, kiderült, miért változtak a rezsiszámlák

Hirdetés

Történelmi lépés az MVM-nél, kiderült, miért változtak a rezsiszámlák

Mátrai Károly, az MVM Csoport vezérigazgatója január végén ismertette lapunknak a társaság új stratégiáját. Most ismét megkerestük a vállalat első emberét, hogy a mindennapi életben hogyan érvényesül az akkor kijelölt irány, illetve érdeklődtünk az új számlázási rendszerrel kapcsolatban is.

Az ügyfélkiszolgálásban a digitalizáció lett a varázsszó, hangsúlyozta Mátrai Károly: „Célunk, hogy ügyfeleink bárhol, akár a kanapéjukról is könnyedén intézhessék ügyeiket, anélkül, hogy személyesen fel kellene keresniük ügyfélszolgálati irodáinkat.” Az MVM-nél határozottan az online csatornák további fejlesztése, felhasználóbarátságának és kihasználtságának maximalizálása az irány.

Ugyanakkor tudjuk, hogy nem tudunk mindenkit az online csatornák használatára ösztönözni, így változatlanul hangsúlyt fektetünk arra, hogy a személyes ügyintézést választó ügyfeleinket 21. századi, modern körülmények fogadják, és őket is a legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki.

Az MVM Csoport vezérigazgatója szerint az ügyfélszolgálat a cég kirakata a külvilág felé, közvetlen hatással van a vállalat megítélésére. „Az új irodáink szebbek és komfortosabbak, azonban ez önmagában nem elég, a készséges és felkészült ügyfélszolgálati munkatársaink, valamint a körültekintő ügyintézés nélkül mindez mit sem ér. Ügyfeleink számára megadni a szükséges támogatást, a kérdéseikre megnyugtató válaszokat adni és hasznos segítséget nyújtani nem csupán feladat számunkra, hanem elkötelezettségünk része.”

Hirdetés

Történelmi lépés az MVM-nél

Az orosz–ukrán háború következtében kialakult energiaválság megrángatta az egész energetikai szektort, nemcsak Magyarországon, hanem a határokon túl is. Az MVM Csoport vezetője leszögezte, hogy a jelentős változások ezzel együtt már 2021 végén megkezdődtek a hazai energiaszolgáltatásban.

Az MVM ugyanis 25 százalékos közvetlen részesedést szerzett az E.ON Hungária Zrt.-ben, továbbá megvásárolta az ÉMÁSZ Hálózati Kft.-t. Ezzel párhuzamosan az MVM-hez került át az ELMŰ–ÉMÁSZ közel kétmillió ügyfele ősszel. A vállalatok mind különböző informatikai háttérrel érkeztek a cégcsoportba. 2022 áprilisában az MVM Csoport megvásárolta az E.ON Áramszolgáltatót, amely 2,2 millió ügyfél részére biztosít villamos energiát az egyetemes szolgáltatás területén.

„Az ügyfeleink akkor ebből semmit nem vettek észre, az E.ON Áramszolgáltató változatlan néven és megjelenéssel végezte tevékenységét. Ennek oka az volt, hogy bár a cég megvásárlása megtörtént, a háttérben az informatikai rendszereket alkalmassá kellett tenni arra, hogy egységesíthető és a lehető legmagasabb színvonalú legyen az ügyfelek kiszolgálása” – összegezte.

Mátrai Károly arra is kitért, hogy az elmúlt időszakban az E.ON és az MVM közösen azon dolgozott, hogy elvégezze az ehhez szükséges háttérmunkákat, informatikai fejlesztéseket. „Ezekkel nagyon jól haladunk, és a jogi lépéseket is megtettük ahhoz, hogy mind a gáz, mind az áram egyetemes szolgáltatását a magyar lakosság az MVM-től vegye igénybe.”

Tehát a jövőben az áram- és gázszámlát MVM-es borítékban küldik, és az egész országban kétszáznál is több MVM-es ügyfélszolgálati irodán, egységes telefonos és elektronikus csatornákon lehet majd intézni az áram- és a földgázügyeket, ami könnyebbséget jelent majd ügyfeleinknek.

ENNYI ÜGYFELET ÉRINTŐ ÉS ILYEN LÉPTÉKŰ SZOLGÁLTATÓVÁLTOZÁS PÉLDA NÉLKÜLI A MAGYARORSZÁGI ENERGIASZEKTORBAN.

A folyamat jelentős informatikai átállással is jár, így az ügyintézés június végétől előreláthatólag két hétig nem lesz teljes körű, erről minden ügyfél részletes tájékoztató levelet kap. „Azon dolgozunk, hogy a beolvadás utáni átállás zökkenőmentesen megtörténhessen, és mind a régi, mind az új ügyfeleinket magas szinten ki tudjuk szolgálni.” 

Mátrai Károly lapunknak aláhúzta, hogy az elmúlt évtized sikeres építkezésének eredményeként az állami tulajdonú MVM Csoport jelentős regionális jelenléttel bíró, modern nagyvállalattá fejlődött. Regionálisan mintegy 10 millió ügyfél földgáz- és villamosenergia-ellátásáért felel.

Hogyan érinti mindez az ügyfeleket?

Az MVM Csoport vezetője szerint az ügyfeleiktől számos pozitív visszajelzés érkezett az elmúlt 1–1,5 évben tett fejlesztésekkel kapcsolatban. Ezek idén is folytatódnak. A társaság elkötelezett a szolgáltatások folyamatos fejlesztése mellett mind a személyes, mind az online ügyfélkapcsolati csatornák terén.

2022 nyarán, őszén, amikor történelmi csúcsokat döntöttek a világpiaci energiaárak, az MVM Csoport ügyfeleinek jelentős hányada egyszerre szeretett volna tájékozódni, ügyet intézni. Ez a megszokotthoz képest lényegesen nagyobb forgalmat generált minden ügyfélkapcsolati csatornán. A rezsicsökkentés fenntartását szolgáló új szabályok miatt több mint 30 különböző, nagy volumenű informatikai rendszerfejlesztés történt a számlázásban.

Mátrai Károly szerint az MVM mindent megtett annak érdekében, hogy a változásokat követően az ügyféltájékoztatás érthető és teljes körű legyen. Tavaly februárig három ütemben, […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/05/23/mvm-szamlazas-rezsicsokkentes-rezsikoltseg-lakossag/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Evolut-kutatás: Így kell hatékonyan kommunikálnia egy beauty márkának

A kutatás nemcsak azt tárta fel, hogy mely hirdetési formátumok működnek a legjobban, hanem azt …