Immár több mint másfél éve életünk nem szívesen látott vendége az újabb gazdasági válság, ami rekordmagas inflációban – főként Magyarországon –, reálbércsökkenésben, ennek eredőiként pedig elapadó lakossági vagyonban, és a mindezekkel járó fogyasztás-csökkenésben ölt képet. A kereset-visszaesést pedig a kerékpár-értékesítő üzletek is a bőrükön érzik.
Váratlanul jött a hirtelen eltűnő kereslet
Egyértelmű visszaesés tapasztalható a kerékpárok piacán, ami az aktuális gazdasági helyzetnek tudható be – válaszolta a Decathlon az Index kerékpár-piacot érintő kérdésére.
Jelen gazdasági helyzetben általános megközelítés, hogy sokan akcióznak, annak érdekében hogy több vásárlók csalogassanak be. A vásárlói kedv csökkenését mi is éreztük az év első felében, de a nyár már bíztató volt
– tették hozzá.
Bővebb elemzést adott a jelenlegi helyzetről egy általunk megkérdezett, főként kerékpárokat, illetve az ahhoz szükséges kiegészítőket értékesítő sportbolt.
A kerékpáripar az utóbbi pár évben viszontagságos időszakot vészelt át, nagyjából szerencsésen. A koronavírus-járvány okozta keresletbővülést a gyártók nem tudták azonnal lekövetni, ezért a boltok szinte az összes raktáron lévő kerékpárjukat értékesíteni tudták – mutattak rá. Ezen időszakban egyértelműen visszaszorultak az akciók. A szaküzletek azon dolgoztak, hogy pótolják a készleteket, ezért ördögi körbe kerültek: a gyártói oldal nem tudta lekövetni a drasztikus rendelésbővülést, ezért pár év alatt felhalmozódtak a készletek. Az elmúlt évben már kezdték utolérni magukat a gyártók, tavaly télen nagyon sok kerékpárt szállítottak, igaz, még a múlt években felhalmozott rendelésekből.
Az idei szezon nagyon nehezen indult, óriási raktárkészletekkel, illetve a kereslet visszaesése miatt szinte finanszírozhatatlan értékekkel.
A szaküzletek számítottak arra, hogy a nagyon felpörgő keresletnek egyszer vége lesz, de nem ilyen gyorsan. Az extrán magas infláció, illetve a fogyasztás visszafogása miatt érezhető a kereslet gyengülése
– mondta az Indexnek Takács Levente, a K2 Bike Shop vezetője.
Nyugat Európában vannak olyan piacvezető kereskedések, amelyeknél több ezer darabos flotta áll eladatlanul, akár e-Bike-okból is.
A kerékpiac – a többi sportág piacához hasonlóan – szezonális jellegű. Március közepétől augusztus végéig tart a főszezon, általában szeptemberben kezdődik az akciózás. Ezt a tendenciát évek óta nem kellett követni, tekintve, hogy az üzletekben nem volt a keresletet kielégíteni képes kerékpármennyiség, ezáltal a kereskedők szinte elszoktak az akciózástól – mutatott rá Takács Levente hozzátéve „Nem csoda, hogy jelenleg olcsóbban lehet hozzájutni egy-egy kerékpárhoz, mivel az üzletek jóval magasabb készletekkel rendelkeznek. A boltoknak általában rendelkeznek egy egészséges volumennel, amit még egészséges piaci mozgás mellett finanszírozni tudnak. Ez a mozgás mostra lelassult, kevesebb kerékpár talál gazdára, mint egy éve” – mondta az üzletvezető.
A pontos képhez hozzátartozik, hogy a kerékpárok a kereslet növekedésével párhuzamosan nagymértékben drágultak az elmúlt években.
Az áremelkedést nem a kereskedők hajtották, maga a piac termelte ki magából. Jelentkezett nyersanyag probléma, gyártási kapacitásszűkülés, a szállítási árak nagymértékű emelkedése, a távol-keleti szállítási kapacitás csökkenése
– mutatott rá […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2023/09/24/kerekpar-bicikli-kerekparpiac-emag-decathlon/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!