Csőlátással tekintünk a turizmusra, amikor a nemzetközi idegenforgalmat kizárólag a budapesti vendégéjszakákban mérjük, a belföldi keresletet pedig a balatoni költésekben. A hazai turisztikai kínálat ennél lényegesen sokszínűbb, éppen ezért kellemes meglepetés, hogy a Szállás.hu előfoglalási adatai alapján a főváros után Eger vonzza karácsonykor a legtöbb belföldi utazót, azaz Észak-Magyarország hiába sorolandó több szempontból a kevésbé szerencsés sorsú régiók közé, ezzel is jelzi, hogy a magyar turizmusban meghatározó a szerepe.
De ott van az élbolyban Hajdúszoboszló, Gyula és Szeged is, ami azt üzeni, van bizony élet a Dunától keletre.
Ugyancsak biztató, hogy a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) november végi közlése szerint 2024 októberében a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken csaknem 1,5 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el. A vendégek száma 15, a vendégéjszakáké 8,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, azaz soha rosszabb októbert! A KSH szerint a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma – részben az idén döntően októberre eső őszi tanítási szünet miatt – 4,2, a külföldivendég-éjszakáké 13 százalékkal haladta meg a 2023. októberit.
Mind a négy évszak ugyanúgy számít
Maradva Észak-Magyarországon, a KSH elméletét Magyarország legmagasabb lakott pontján vetettük össze a gyakorlattal, a Budapesten és Balatonon túli hazai turisztikai mindennapokkal. Király Dániel, a Hotel Narád szállodaigazgatója az Indexnek elmondta:
a Mátra turizmusának vonzereje elsősorban a természeti adottságaiban rejlik, amelyek egyedülállóak Magyarországon.
Kiemelte, hogy Mátraszentimre, az ország legmagasabban fekvő lakott települése, valamint a Kékestető, hazánk legmagasabb csúcsa gyönyörű panorámát és friss hegyi levegőt kínálnak, amelyek nemcsak a túrázók, hanem az egészségturizmus iránt érdeklődők számára is vonzóak. A Mátra klimatikus gyógyhelyként is ismert, így kiválóan alkalmas légzőszervi betegségek kezelésére és a ma oly nagyon fontos stresszoldásra. A szakember szerint a négy évszak adta lehetőségek jól kihasználhatók: télen síelés és szánkózás, tavasszal és ősszel túrázás, nyáron pedig a hegyvidéki hűs klíma nyújt alternatívát a városi hőség elől menekülőknek. A borvidékek, a helyi gasztronómia és kulturális programok szintén bővítik a kínálatot.
Azt ugyanakkor diplomatikusan elismerte Király Dániel, hogy a turisztikai infrastruktúra folyamatos fejlődése ellenére még mindig van tér a növekedésre.
- A szálláshelyek száma és minősége jelenleg kielégítő, de a kapacitások bővítése, valamint prémiumkategóriás szolgáltatások fejlesztése hozzájárulhat ahhoz, hogy a térség a következő években még nagyobb érdeklődést szolgáljon ki.
- Emellett a desztináció marketingkommunikációja erősítésre szorul, hogy a Mátra a belföldi turisták mellett a külföldi utazók körében is népszerűbbé váljon.
Hozzátette: összességében a Mátra jelenleg is sokoldalú és versenyképes úti cél, amely a jövőben még inkább kiaknázhatja adottságait az infrastruktúra és a szolgáltatások fejlesztésével. A vendégkör többségét hazai turisták adják, de elvétve – kissé növekvő számban – érkeznek külföldi vendégek is, különösen Szlovákiából, Szerbiából és Németországból.
Munkaerő: helyi lakosokra építenek
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/12/19/turizmus-aktiv-pihenes-belfold-utazas-matra/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!