Egy váratlanul elromló mosógép, egy meghibásodott tévé vagy egy törött kijelzőjű telefon – mindannyiunk rémálmai ezek a forgatókönyvek. A MediaMarkt azonban februártól olyan új biztosítási konstrukciókat vezetett be, amelyek ezeket a szorongásokat semmivé porlasztják.
Képzeljünk el egy házat két erős oszloppal – így lehetne leginkább szemléltetni a cég kiterjesztett garanciális rendszerét, a Garancia Pluszt.
Az első oszlop a kiterjesztett garancia, amely a készülékek természetes öregedési folyamata felett őrködik. Ez a normál használatból eredő belső meghibásodásokra nyújt védelmet a kétéves gyári garancia lejárta után is.
Ez a védelem különösen értékes lehet például egy mosógép esetében, amelynél a rendszeres használat miatt előfordulhatnak olyan meghibásodások, mint a csapágy tönkremenetele vagy más alkatrészek elhasználódása
– magyarázta az ügyvezető, Szilágyi Gábor, hozzáfűzve, hogy ilyenkor sem a szerviz munkadíját, sem az alkatrészek költségét nem kell a tulajdonosnak állnia.
Nem érdemes „biztosítási páncél” nélkül hagyni eszközeinket
A kiterjesztett garanciális rendszer második pillére a baleseti károkra vonatkozó biztosítás, amely egy összegben, de havi lebontásban is köthető (pár ezer forint havonta). Ez olyan, mintha egy láthatatlan páncél venné körül készülékeinket. Ez a védelem a következő külső károkra vonatkozik:
- váratlan, hirtelen külső behatás következtében fellépő sérülésre, törésre (például telefonkijelző-törés), megsemmisülésre,
- rendeltetésszerű, gondos használat mellett bekövetkezett hirtelen, véletlenszerű, folyadékkárok okozta működésképtelenségre,
- lopás vagy rablás esetén egy új – az ellopott termékkel azonos, vagy hasonló gyártmányú és minőségű – készüléket kapunk, amit a biztosító finanszíroz.
„Tipikus példa erre a televízió képernyőjének betörése vagy a mobiltelefon leejtéséből származó károk. A biztosító ilyenkor vagy a javítást téríti, vagy ha a készülék már nem javítható gazdaságosan, akkor új készüléket biztosít” – világított rá Szilágyi Gábor. Biztosítást akár 3 évre is köthetünk.
A MediaMarkt februárban vezette be azt az újítást, amely jelentősen demokratizálta a garanciarendszert: a havidíjas konstrukciót.
A havidíjas rendszerrel néhány ezer forintos havi részletekben is elérhető ugyanaz a védelem, ezzel pedig kisebb részekre porlasztottuk a biztosítás összegét
– magyarázta az ügyvezető. Elárulta, a mobiltelefonok, okosórák, notebookok és tabletek esetében látják a legnagyobb érdeklődést a havidíjas biztosítás iránt, hiszen ezeknél az eszközöknél amúgy is megszokott a „havidíjas gondolkodás”.
A havidíjas Garancia Plusznál terméktől és konstrukciótól függően futamidő van, ameddig tart a fedezet, és ameddig a fizetési kötelezettség fennáll. Ez jellemzően 60 hónap.
Senki sem akar a szerencsétlen 5 százalékba tartozni
Alapvetően három szereplő van a kiterjesztett garancia modelljében:
- van a vásárló, aki megveszi a terméket, és köt egy biztosítást.
- Van a MediaMarkt, a kereskedő, aki közvetíti ezt a biztosítást,
- és van a biztosító, aki helytáll a vásárlók irányába, hogyha valamilyen probléma merül fel a termékével.
A vásárlónak ez azért jó, mert olyan váratlan eseményekre tudja biztosítani a készülékeit, amelyek, ha megtörténnek, akkor hirtelen több tízezer vagy százezer forintos költséget jelentenek. Arról nem is beszélve, hogy jó ideig eszköz nélkül maradhatunk, ami kifejezetten kellemetlen, ha munkaeszközről, például egy laptopról van szó.
Alapvetően a műszaki termékek 3-5 százalékát érinti nem várt káresemény, és ez bár nem tűnik magasnak, nem akarunk közéjük tartozni biztosítás nélkül
– mondta Szilágyi Gábor. Példának hozta, hogy igazán kellemetlen tud lenni, ha egy mosógép mondja fel a szolgálatot, hiszen kiterjesztett garancia nélkül több százezres kár érhet minket, ráadásul mosni sem tudunk hetekig.
A vállalkozókra is gondoltak
Az év másik jelentős újítása októberben érkezett: a kiterjesztett garanciális szolgáltatás immár vállalkozások számára is elérhető.
Ez régóta fennálló piaci igényt elégít ki. Amint bevezettük, azonnal a várakozásainkat meghaladó érdeklődést tapasztaltunk a cégek részéről
– árulta el az ügyvezető. A vállalkozói érdeklődés nem véletlen, hiszen egy váratlan meghibásodás vagy baleset ugyanúgy érintheti a céges eszközöket is.
„A vállalkozások számára különösen fontos a kiszámíthatóság. Egy hirtelen jött nagy összegű javítás vagy csere komolyan megterhelhet egy céges költségvetést. A Garancia Plusz ezt a kockázatot minimalizálja” – magyarázta Szilágyi Gábor.
A laptopokat áztatják el a legtöbben
Szilágyi Gábort arról is kérdeztük, hogy jellemzően mely készülékeket milyen meghibásodásokkal viszik vissza.
- A televíziók esetében a káresetek 47 százaléka képernyőtörésből származik,
- míg 32 százalék egyéb fizikai sérülésekre vezethető vissza.
- A tableteknél még egyértelműbb a helyzet: itt 100 százalékban balesetből fakadó képernyőtörések miatt veszik igénybe a biztosítást.
- A laptopok esetében 86 százalék a képernyőtörés aránya, és 14 százalék a vízkárok részesedése.
A kiterjesztett garanciális szolgáltatás egyik legfontosabb előnye, hogy kedvező az ára: már egyetlen szervizkiszállás vagy bevizsgálás ára is meghaladhatja a teljes garanciacsomag díját.
Ha egy mosógép elromlik, már a szerelő kihívása jelentős költség, nem beszélve az alkatrészekről. A Garancia Plusz díját már ezzel meg lehet spórolni
– magyarázta Szilágyi Gábor. A rendszer további előnye az átruházhatóság: a Silver, Gold és Platina fedezetek a termékkel együtt átadhatók, így ajándékozás esetén is érvényesek maradnak.
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!