2024. december 23., hétfőMa Viktória napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 414,00 Ft | USD: 398,00 Ft | CHF: 444,00 Ft
2024.12.23. Viktória Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 414,00 Ft | USD: 398,00 Ft | CHF: 444,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / Nincs több pánik a törött kütyük miatt: itt a MediaMarkt válasza

Hirdetés

Nincs több pánik a törött kütyük miatt: itt a MediaMarkt válasza

Egy váratlanul elromló mosógép, egy meghibásodott tévé vagy egy törött kijelzőjű telefon – mindannyiunk rémálmai ezek a forgatókönyvek. A MediaMarkt azonban februártól olyan új biztosítási konstrukciókat vezetett be, amelyek ezeket a szorongásokat semmivé porlasztják.

Képzeljünk el egy házat két erős oszloppal – így lehetne leginkább szemléltetni a cég kiterjesztett garanciális rendszerét, a Garancia Pluszt.

Az első oszlop a kiterjesztett garancia, amely a készülékek természetes öregedési folyamata felett őrködik. Ez a normál használatból eredő belső meghibásodásokra nyújt védelmet a kétéves gyári garancia lejárta után is.

Hirdetés

Ez a védelem különösen értékes lehet például egy mosógép esetében, amelynél a rendszeres használat miatt előfordulhatnak olyan meghibásodások, mint a csapágy tönkremenetele vagy más alkatrészek elhasználódása

– magyarázta az ügyvezető, Szilágyi Gábor, hozzáfűzve, hogy ilyenkor sem a szerviz munkadíját, sem az alkatrészek költségét nem kell a tulajdonosnak állnia. 

Nem érdemes „biztosítási páncél” nélkül hagyni eszközeinket 

kiterjesztett garanciális rendszer második pillére a baleseti károkra vonatkozó biztosítás, amely egy összegben, de havi lebontásban is köthető (pár ezer forint havonta). Ez olyan, mintha egy láthatatlan páncél venné körül készülékeinket. Ez a védelem a következő külső károkra vonatkozik:

  • váratlan, hirtelen külső behatás következtében fellépő sérülésre, törésre (például telefonkijelző-törés), megsemmisülésre,
  • rendeltetésszerű, gondos használat mellett bekövetkezett hirtelen, véletlenszerű, folyadékkárok okozta működésképtelenségre,
  • lopás vagy rablás esetén egy új – az ellopott termékkel azonos, vagy hasonló gyártmányú és minőségű – készüléket kapunk, amit a biztosító finanszíroz.

„Tipikus példa erre a televízió képernyőjének betörése vagy a mobiltelefon leejtéséből származó károk. A biztosító ilyenkor vagy a javítást téríti, vagy ha a készülék már nem javítható gazdaságosan, akkor új készüléket biztosít” – világított rá Szilágyi Gábor. Biztosítást akár 3 évre is köthetünk.

A MediaMarkt februárban vezette be azt az újítást, amely jelentősen demokratizálta a garanciarendszert: a havidíjas konstrukciót. 

A havidíjas rendszerrel néhány ezer forintos havi részletekben is elérhető ugyanaz a védelem, ezzel pedig kisebb részekre porlasztottuk a biztosítás összegét

– magyarázta az ügyvezető. Elárulta, a mobiltelefonok, okosórák, notebookok és tabletek esetében látják a legnagyobb érdeklődést a havidíjas biztosítás iránt, hiszen ezeknél az eszközöknél amúgy is megszokott a „havidíjas gondolkodás”. 

A havidíjas Garancia Plusznál terméktől és konstrukciótól függően futamidő van, ameddig tart a fedezet, és ameddig a fizetési kötelezettség fennáll. Ez jellemzően 60 hónap. 

Szilágyi Gábor

Szilágyi Gábor

Fotó: Papajcsik Péter / Index

Senki sem akar a szerencsétlen 5 százalékba tartozni

Alapvetően három szereplő van a kiterjesztett garancia modelljében: 

  • van a vásárló, aki megveszi a terméket, és köt egy biztosítást.
  • Van a MediaMarkt, a kereskedő, aki közvetíti ezt a biztosítást, 
  • és van a biztosító, aki helytáll a vásárlók irányába, hogyha valamilyen probléma merül fel a termékével.

A vásárlónak ez azért jó, mert olyan váratlan eseményekre tudja biztosítani a készülékeit, amelyek, ha megtörténnek, akkor hirtelen több tízezer vagy százezer forintos költséget jelentenek. Arról nem is beszélve, hogy jó ideig eszköz nélkül maradhatunk, ami kifejezetten kellemetlen, ha munkaeszközről, például egy laptopról van szó.

Alapvetően a műszaki termékek 3-5 százalékát érinti nem várt káresemény, és ez bár nem tűnik magasnak, nem akarunk közéjük tartozni biztosítás nélkül

– mondta Szilágyi Gábor. Példának hozta, hogy igazán kellemetlen tud lenni, ha egy mosógép mondja fel a szolgálatot, hiszen kiterjesztett garancia nélkül több százezres kár érhet minket, ráadásul mosni sem tudunk hetekig. 

A vállalkozókra is gondoltak

Az év másik jelentős újítása októberben érkezett: a kiterjesztett garanciális szolgáltatás immár vállalkozások számára is elérhető. 

Ez régóta fennálló piaci igényt elégít ki. Amint bevezettük, azonnal a várakozásainkat meghaladó érdeklődést tapasztaltunk a cégek részéről 

– árulta el az ügyvezető. A vállalkozói érdeklődés nem véletlen, hiszen egy váratlan meghibásodás vagy baleset ugyanúgy érintheti a céges eszközöket is. 

„A vállalkozások számára különösen fontos a kiszámíthatóság. Egy hirtelen jött nagy összegű javítás vagy csere komolyan megterhelhet egy céges költségvetést. A Garancia Plusz ezt a kockázatot minimalizálja” – magyarázta Szilágyi Gábor.

A laptopokat áztatják el a legtöbben

Szilágyi Gábort arról is kérdeztük, hogy jellemzően mely készülékeket milyen meghibásodásokkal viszik vissza.

  • A televíziók esetében a káresetek 47 százaléka képernyőtörésből származik, 
  • míg 32 százalék egyéb fizikai sérülésekre vezethető vissza. 
  • A tableteknél még egyértelműbb a helyzet: itt 100 százalékban balesetből fakadó képernyőtörések miatt veszik igénybe a biztosítást. 
  • A laptopok esetében 86 százalék a képernyőtörés aránya, és 14 százalék a vízkárok részesedése.

kiterjesztett garanciális szolgáltatás egyik legfontosabb előnye, hogy kedvező az ára: már egyetlen szervizkiszállás vagy bevizsgálás ára is meghaladhatja a teljes garanciacsomag díját. 

Ha egy mosógép elromlik, már a szerelő kihívása jelentős költség, nem beszélve az alkatrészekről. A Garancia Plusz díját már ezzel meg lehet spórolni 

– magyarázta Szilágyi Gábor. A rendszer további előnye az átruházhatóság: a Silver, Gold és Platina fedezetek a termékkel együtt átadhatók, így ajándékozás esetén is érvényesek maradnak.

Szilágyi Gábor

Szilágyi Gábor

Fotó: Papajcsik Péter / Index

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/12/22/szilagyi-gabor-mediamarkt-interju-garancia-mobiltelefon-karacsony-elektromos-roller/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Katar nem szállít gázt Európába, ha az unió megbírságolja

Katar nem fog több gázt szállítani az Európai Unióba, ha megbírságolják a nyáron elfogadott, fenntarthatósági …