A Toyota lesz a harmadik autógyártó, amely teljes körű akkumulátor- vagy elektromosjármű-gyárral rendelkezik majd Kínában – összegezte a Financial Times. Ezzel megduplázza részesedését a világ legnagyobb piacán, ugyanakkor az éles verseny közben más külföldi márkák visszavonulására kényszeríti a japán vállalatot.
Majd nyilvánosságra hozta a sanghaji új akkumulátor- és EV-gyárba történő beruházás terveit, amely 2027-ben kezdi meg a Lexus modellek gyártását.
Ezzel a Toyota merész lépéseket tesz a kínai piacon való érvényesülése érdekében. Az olyan versenytársak, mint a Volkswagen, a Nissan és a General Motors, az eladások esése után visszavesznek a BYD, a Chery és a Geely által vezetett helyi riválisok éles versenyéből.

Fontosak lettek a kínai fogyasztói igények
„Ez a helyzet annyiban különbözik a korábbiaktól, hogy Kína kezd vezető országgá válni” – mondta Hirojuki Ueda, a Toyota külső és nyilvános ügyekért felelős vezetője, majd hozzátette:
A mi politikánk az, hogy a világ legjobb vállalatává váljunk […] Olyan járműveket kell kifejlesztenünk, amelyek megfelelnek a kínai fogyasztók igényeinek.
Az új üzem teljes egészében a Toyota tulajdonában lesz, a Tesla sanghaji gigagyárának és a VW Hefeiben található, elektromos járműveket gyártó üzemének nyomdokaiba lépve. Kezdetben évi százezer darabot lesz képes gyártani, ugyanakkor a konkrét pénzügyi részleteket nem hozták nyilvánosságra.
[…]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2025/02/05/toyota-kina-beruhazas-bejelentes-profit-autoipar/
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!