2025. március 12., szerdaMa Gergely napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 401,00 Ft | USD: 367,00 Ft | CHF: 415,00 Ft
2025.03.12. Gergely Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 401,00 Ft | USD: 367,00 Ft | CHF: 415,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / A dízel az úr, amíg nem jön ki a matek

Hirdetés

A dízel az úr, amíg nem jön ki a matek

A járműipar elkötelezett az elektromobilitás mellett, de hosszú az oda vezető út, a határozott jövőkép pedig nem jelenti azt, hogy ne lennénk tekintettel a jelenkor ügyféligényeire, amelyek kielégítésében még a hagyományos hajtási módoknak nagy szerepe van – mondta az Indexnek Kovács András, a Porsche Hungaria Volkswagen Haszonjárművek márkaigazgatója.

A szegmens felhasználói oldalát pragmatikusnak, racionálisnak jellemezte, bár ez a kör is nyitott a technológiai és termékfejlesztésekre, az innovatív megoldásoknál fontosabb tényező a funkcionalitás és a költséghatékonyság.

Hirdetés

A szakember úgy véli, a technika még nem tart ott, hogy az elektromos járművek minden felhasználási módban ki tudják váltani a jelenleg preferált teherautókat, amelyek belső égésű motorral szereltek. A jövő üzemanyaga nem a gázolaj, hanem az áram, ezzel együtt az aktuális palettán domináns dízelmotorok ma még nélkülözhetetlenek a gazdaság működéséhez, a közúti áruszállítás hatékonysága, versenyképessége miatt.

A haszonjármű olyan, mint egy célszerszám: lássa el a rendeltetésszerű funkcióját, a lehető legköltséghatékonyabb módon. Erre ma még a hagyományos hajtásláncok tudják a legjobb ajánlatot adni

– mutatott rá Kovács András.

Kovács András

Kovács András

Fotó: Porsche Hungaria

Van, amit már megold az elektromobilitás

Várhatóan idővel ez is változik, a szakember példaként felhozta, hogy tavaly novemberben a Magyar Posta is beszerzett 45 darab, 3,5 tonnás Volkswagen E-Crafter elektromos teherautót, amelyekkel együtt az állami vállalat már 87 környezetbarát gépjárművel teljesít csomagszállítást és kézbesítést. Ez is azt támasztja alá, hogy

már ma is van olyan felhasználási mód, amire megoldást kínál az elektromobilitás, ilyen a kis távolságok megtételével járó, jellemzően városon belüli logisztikai feladatok ellátása.

Ilyen és ehhez hasonló szakterületeken van relevanciája az elektromos teherautóknak, és érdemi segítség is lehet a 4 millió forintos pályázati támogatás, ami a kis- és középvállalatok beszerzésének szintjén nem egy elhanyagolható lehetőség. Ugyanakkor a nagyobb távolságokat feltételező áruszállításban továbbra is a hagyományos hajtásláncok jelentik a költséghatékony választást. Ügyféloldalon gyakorlatilag cégmérettől és ágazattól függetlenül azt tükrözik a megrendelések, hogy ma még csak egy nagyon szűk kör vállal pluszkiadást a zöld átállásért.

Hullámvasútra ültek az árak

Már csak azért is minden korábbinál hangsúlyosabb a költségoldal, mert a Covid-válság hullámvasútra ültette a piaci árakat. Emlékezhetünk, a pandémiával összefüggésben […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/gazdasag/2024/05/17/auto-haszonjarmu-elektromobilitas-belso-egesu-motorok-dizel/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Evolut-kutatás: Így kell hatékonyan kommunikálnia egy beauty márkának

A kutatás nemcsak azt tárta fel, hogy mely hirdetési formátumok működnek a legjobban, hanem azt …