2024. október 18., péntekMa Lukács napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 401,00 Ft | USD: 370,00 Ft | CHF: 427,00 Ft
2024.10.18. Lukács Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 401,00 Ft | USD: 370,00 Ft | CHF: 427,00 Ft
Kezdőlap / Gazdaság / A dél-ázsiai cégek szolgaállamává válhat Magyarország, idézi az akkumulátoripari ambíciók kritikusait a BBC

Hirdetés

A dél-ázsiai cégek szolgaállamává válhat Magyarország, idézi az akkumulátoripari ambíciók kritikusait a BBC

A BBC-nek is feltűnt a duzzadó magyar akkumulátoripari ambíció, riportot közöltek arról, hogyan válna Magyarország a keleti nyitás jegyében, kínai asszisztenciával akkumulátor-nagyhatalommá, leelőzve még a Kína mögött jelenleg második USA-t is. 

A lap veterán magyarországi tudósítója Nick Thorpe kitér arra, hogy a Kínával és Dél-Koreával  zajló egyre intenzívebb üzletelést is inkább irigyli a többi uniós tagállam, és idén nyáron már heti 17 repülőjárat indul Kínába Budapestről, valamint, hogy tavaly 10,7 milliárd euróval (4200 milliárd forint) Kína lett a legnagyobb külföldi befektető az országban. 

Sorra veszi a fejlesztéseket a debreceni CATL (borítóképünkön), BMW, Eve Energy, a szegedi BYD gyárainak építését, külön kitérve arra, hogy a CATL 7,3 milliárd eurós beruházását 10 százalékkal tolja meg a kormány a magyar költségvetésből, és emlékeztet a Budapest-Belgrád vasútvonal szintén kínai együttműködésben zajló építésére, de arra is felhívja a figyelmet, hogy Hszi Csin Ping kínai elnök idén tavaszi európai látogatása alkalmából csupán három államot keres fel: Szerbiát, Francia- és Magyarországot.

Hirdetés

Rákkeltő anyag kerülhetett a Salgó-patakba egy akkuhulladékot kezelő cég telephelyéről

Nem ez az első alkalom, hogy szabálytalanság történt az Éltex Kft.-nél.

Idézi a kritikusokat, akik szerint több kockázata is van a nagy ambícióknak, például

  • egyre fokozódnak a környezetvédelmi problémák és kockázatok miatti tiltakozások, 
  • a fejlesztések a lehetőségeket kimerítő vízigénye nyomán Magyarország víz-szuperhatalmi státuszát kockáztatja az elektromobilitási szuperhatalmi státusz kedvéért, 
  • miközben az sem biztos, hogy lesz elég munkaerő az új gyárakba, a CATL-ben például 9000 dolgozó kell majd, miközben a kormány migránsozással jut újra és újra hatalomra, valamint ,hogy 
  • az olcsón adott munkaerővel, és földdel, a nagylelkű kormányzati ösztönzőkkel

Magyarország a kínai és dél-ázsiai nagyvállalatok szolgaállamává válhat. 

A lap szerint a kockázatokkal a kormányzat is tisztában van, és idézi Orbán Balázst, a Miniszterelnökség politikai igazgatóját, aki szerint még meg kell győzni a beruházókat, hogy ne csak a gyártást hozzák ide, de a kutatást is. 

Hogyan olvasszuk össze az ő kutatásaikat a magyar vállalkozásokkal, ez a következő 10 év nagy kihívása. 

Összegyűlt a milliós perköltség az akkugyár ellen tiltakozó mikepércsieknek

A közelben építkező kínai CATL kétségbe vonja a mikepércsiek érintettségét, aminek megállapítására szakértőt rendelt ki a bíróság, a költségeket pedig a tiltakozó civilek nyakába varrná. A civilek nem tudnák előteremteni ezt az összeget, ezért gyűjtést indítottak, kedd reggelre össze is jött a szükséges 1 millió forint.

Forrás:
http://hvg.hu/gazdasag/20240427_akkumulatoripar-magyarorszag-kina-orban-kormany-catl-byd-eve-energy-autoipar-elektromobilitas-bbc#rss

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

MCC: Óvatos optimizmus látható a magyar vállalkozók körében

A vállalkozói szféra alkalmazkodóképessége hozzájárult ahhoz, hogy a magyar gazdaság stabil maradjon a nehézségek közepette …