2025. március 10., hétfőMa Ildikó napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 399,00 Ft | USD: 367,00 Ft | CHF: 419,00 Ft
2025.03.10. Ildikó Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 399,00 Ft | USD: 367,00 Ft | CHF: 419,00 Ft
Kezdőlap / Belföld / Lesújtó képet fest a magyar oktatás helyzetéről az Európai Bizottság új elemzése

Hirdetés

Lesújtó képet fest a magyar oktatás helyzetéről az Európai Bizottság új elemzése

Kiadták a 2024-es évre vonatkozó, évente megjelenő Oktatási és Képzési Figyelő jelentését, amelyben az Európai Bizottság helyzetképet ad az uniós országok oktatási és képzési rendszereiről.

A felmérés mind a 27 tagállamot vizsgálja, így Magyarországot is, idén a következő szempontok mentén:

  • Tanulás a fenntarthatóságért
  • Kora gyermekkori nevelés és gondozás
  • Iskolai oktatás
  • Szakképzés
  • Felsőoktatás

Az elemzés azt vizsgálja, hogy az egyes országokban miként valósulnak meg az Európai Unió (EU) oktatási céljai.

Hirdetés

Nincs fenntarthatósági szakpolitika

A gyermekek csaknem egyharmada jár fenntarthatósági tanulási programot megcélzó óvodába, aminek keretein belül legalább három napon át tartó szabadtéri környezetvédelmi programokat szervezhetnek, amelyek célja a gyermekek környezettudatosságra és természetszeretetre való nevelése.

A jelentés különösen is kiemeli a Fenntarthatósági Témahét hasznosságát, annak iskolánkívüliségét és hosszúságát, több ilyen lehetőséget javasol.

Ugyanakkor kifogásolják, hogy az Ökoiskola Hálózat nincs jól kiépítve, továbbá nem egyértelműen kimutatható a hatása. Az elemzés szerint az egész területre kimondható, hogy nincs egyértelmű szakpolitikai keret.

Csökkent az óvodák színvonala

A jelentés szerint ezen a területen a részvétel megfelel az uniós átlagnak, ugyanakkor a bölcsődébe járók száma csökkent, ami

az anyák otthon maradásának növekedésével, illetve a férőhelyek számával van összefüggésben. 

Kifogásolják, hogy a kormány enyhítette a feltételét annak, hogy ki lehet óvodapedagógus – 2024 januárjától középfokú végzettséggel is lehet –, ezzel pedig a nevelés színvonala is gyengült.

Uniós átlag alatt a diákok szövegértése

A vizsgálat főleg arra tér ki, hogy a matematika terén gyengén teljesítők aránya magas, különösen is a hátrányos helyzetű diákok körében, ami egyértelműen korlátozza Magyarország versenyképességét és innovációs lehetőségeit.

TÍz diákból három gyengén teljesít matematikából, minden negyedik gyerek pedig szövegértésből.

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/belfold/2025/03/10/magyarorszag-oktatas-europai-unio-jelentes/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Lezárult a mohácsi hajléktalanokat verő rendőrök ügye

Harmadfokon lezárult a két mohácsi hajléktalan embert bántalmazó rendőrök ügye – derül ki az Utcajogász Egyesület …