2024. december 21., szombatMa Tamás napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 413,00 Ft | USD: 398,00 Ft | CHF: 445,00 Ft
2024.12.21. Tamás Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 413,00 Ft | USD: 398,00 Ft | CHF: 445,00 Ft
Kezdőlap / Belföld / Különös szövetségesre találhat a Fidesz a fővárosi közgyűlésben

Hirdetés

Különös szövetségesre találhat a Fidesz a fővárosi közgyűlésben

A nyári önkormányzati választások eredménye óta nyilvánvaló, hogy októbertől nagyon megosztott fővárosi közgyűlés kerül Budapest élére. A testületben tíz-tíz képviselői helyet szerzett meg a Fidesz–KDNP és a Tisza Párt, a Karácsony Gergelyt támogató PárbeszédDKMSZP koalíció 6+1 szavazattal rendelkezik, az MKKP és a Vitézy Dávid által vezetett LMP frakciói pedig három-három mandátumot kapott.

Az így kialakult patthelyzetet elméletileg a fővárosi önkormányzati választás egyik vesztese oldhatja fel, most viszont félretettük a politikai háttéralkukat, és azt vizsgáltuk meg, mely ügyek mentén születhet egyértelmű döntés a testület ülésein abban az esetben, ha mindenki a kampányban megfogalmazott programja alapján dolgozik a fővárosi közgyűlésben.

Ennek megállapítása nem egyszerű feladat, ugyanis pont a két legtöbb mandátumot szerző párt rendelkezik a legrövidebb programmal – Szentkirályi Alexandra mindössze hét pontot hirdetett meg. Vitézy Dávid ugyanakkor 164 oldalas „álláspályázatot” nyújtott be, Karácsony Gergely pedig írt egy komplett könyvet az elképzeléseiről. A fellelhető ajánlatokat összevetve azonban így is találtunk négy olyan pontot, amely mindegyik párt vagy koalíció programjában megtalálható.

Hirdetés

Közösségi közlekedés

Abban majdnem az összes mandátumot szerző párt és pártszövetség egyetértett, hogy a közösségi közlekedés fejlesztésére szükség van. Abban van csak különbség, hogy ki hogyan képzeli el ennek magvalósítását.

Karácsony Gergely, és így a PárbeszédDKMSZP-koalíció programjában arról olvashatunk, hogy új buszok, trolik, villamosok kerülnek a BKK vérkeringésébe, és bővítik a kerékpárút-hálózatot is. A villamosoknak külön pontot is szentelt a városvezető, és azt ígérte, villamosokat visznek minden budapesti lakótelepre, valamint több utcát és közteret átalakítanak és zöldítenek.

Utóbbi pont jól rezonál az LMP és Vitézy Dávid elképzeléseivel, aki külvárosi közlekedési csomópontokat szeretne kialakítani. A főpolgármester-jelölt programjában pont arra hivatkozik, hogy 1960 és 1980 között sorra épületek a lakótelepek szélén a villamos-végállomások, amelyek a mai napig nélkülözhetetlenek a fővárosi közlekedés szempontjából, ezeket fejleszteni kell, valamint újakat is létre kell hozni. Emellett ő is pártolja a közösségi közlekedés kibővítését, új és gyorsabb járatok létrehozását, így ebben a kérdésben megtalálhatják a közös hangot a főpolgármesterrel, sőt a kerékpáros főhálózat bővítésének fontosságában is egyetértenek.

Vitézy Dávid 2024. június 12-én

Vitézy Dávid 2024. június 12-én

Fotó: Tövissi Bence / Index

Ők ketten együtt viszont csak tíz szavazattal bírnak, szerencséjükre a Tisza Pártnak is hasonló elképzelései vannak, bár kiemelik, a kerékpárutak és a kerékpársávok kérdésében a szakértőkre kell hallgatni. Fontosnak tekintik, hogy minél többek számára legyen reálisan választható opció az aktív közlekedés. Az ő programjukban is szerepelt a Duna-part bevonása a budapestiek szabadidős helyszíneinek körébe, valamint egy gyalogoshíd létrehozása is. Zászlójukra tűzték a Vitézy Dávid által is kiemelt akadálymentesítést a közösségi közlekedésben. Összességében tehát a Tisza tíz szavazatát is nyugodtan hozzászámolhatjuk a két főpolgármester-jelölt pártjai mellé, hiszen egyetlen kiugró különbség a gyalogos híd koncepciója, amelyet mind a rakpart sétálóutcává alakításáért tevékenykedő főpolgármester, mind a gyalogos főhálózat kiépítését szorgalmazó Vitézy Dávid el tudna fogadni. A három frakció húsz szavazata pedig bőven elegendő ahhoz, hogy döntsenek a fejlesztéssel kapcsolatos kérdésekben.

Velük szemben állna az MKKP és a Fidesz–KDNP 13 szavazata. Bár mind a két párt szeretne változtatni a budapesti közlekedésen, nem úgy, ahogy azt a korábban elemzett pártok elképzelik.

Szentkirályi Alexandra terve szerint megszüntetné a „közlekedési káoszt”, azért mert „ma gyorsabb áthaladni az országon, mint a fővároson”. Ebből a szűkszavú kijelentésből arra kell következtetnünk, hogy ő és a FideszKDNP-frakció az autósközlekedést helyezné előtérbe, hiszen csak abban az esetben lehet igaz a kijelentése – akkor is valószínűleg csak kis túlzással –, ha autóval szeretnénk teljesíteni a távot a fővárosban csúcsidőszaknak számító reggeli vagy délutáni órákban.

A Kétfarkú Kutya Párt is a dugók felszámolásával kezdené a főváros átalakítását. Ők nem túl komolyan vehető módon – amszterdami példára megvalósuló csatorna- és lagúnahálózattal forradalmasítanák a főváros közlekedését, beengednék a Dunát a Nagykörútra, így garantáltan megszűnnének a dugók. Szentkirályi Alexandrával ellentétben […]

A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!

Forrás:
https://index.hu/belfold/2024/09/25/budapest-fovaros-kozgyules-fidesz-karacsony-gergely-vitezy-david-szovetseg-magyar-peter/

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

Orbán Viktor bejelentéseket tesz, majd személyesen válaszol az újságíróknak – Az Index közvetítése a miniszterelnök nemzetközi sajtótájékoztatójáról

[…] A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE! Forrás: https://index.hu/belfold/2024/12/21/orban-viktor-sajtotajekoztato-kormany-fidesz-europai-unio-haboru-gazdasag/ *Tisztelt Olvasó! Amennyiben …