2021 novemberében a kormány üzemanyagárstopot vezetett be, amelynek köszönhetően egységesen 480 forint lett az alapüzemanyagok literenkénti árának legfelső határa. Az ágazat többi szereplőjét azonban nem korlátozta a kormány, így ennek eredményeképpen az üzemanyag nagykereskedelmi, vagyis az üzemanyag beszerzési ára meghaladta a kiskereskedelmi maximum árat.
A kormány aztán 2022 februárjában megpróbálta orvosolni a problémát és 480 forintban határozta meg az alkalmazható nagykereskedelmi árak maximumát is. Emiatt viszont a hazai igények 70 százalékát kielégítő Molon kívüli nagykereskedők kivonultak az országból, ami elsősorban a tőlük vásárló kis benzinkutakat érintette hátrányosan, akiknél azonnali üzemanyaghiánnyal fenyegetett.
A Mol ekkor leszerződött a beszállító nélkül maradt benzinkutakkal, azonban a Független Benzinkutak Szövetsége (FBSZ) szerint ezek a szerződések méltánytalanul kedvezőtlen feltételeket biztosítottak a kis benzinkutaknak – többek között a Mol csökkenthette a kiosztott üzemanyag méretét, és még az adag elszállításáról is a kis benzinkutaknak kellett gondoskodniuk.
2022 novemberében aztán a Mol készlethiányra hivatkozva elsőként ennek a körnej kiszolgálását függesztette fel. Az FBSZ szerint ugyanakkor ez idő alatt az egyenárasítás és a kedvezőbb ellátás, vagy épp hosszú távú szerződésajánlat miatt a törzsvevőik egy része a nagyobb láncokhoz szegődött. Bár decemberre már a nagy kutak is kiürültek, ami után a kormány eltörölte az árstopot és így visszatértek a független kutak korábbi nagykereskedői, a – jellemzően alacsonyabb díjakat alkalmazó – kis egységek korábbi […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!