Kezdjük a legnotoriusabb Facebook-hirdetővel, Karácsony Gergellyel: a főpolgármester az elmúlt évek során összesen 158 millió (!) forintot költött közösségi médiás posztjainak megtámogatására, ezzel abszolút kiemelkedik az általunk vizsgált polgármesterek mezőnyéből. Karácsony hirdetéseinek egy része persze nem a főpolgármesteri posztjához kötődik, 2021-ben indult ugyanis az ellenzéki előválasztáson, mint a Párbeszéd, az MSZP és az LMP közös miniszterelnök-jelöltje, végül azonban visszalépett Márki-Zay Péter javára a második forduló előtt.
Így is szembetűnő azonban, hogy Karácsony még a hódmezővásárhelyi polgármesternél is többet költött a közösségi médiában, pedig utóbbi indult végül Orbán Viktorral szemben a 2022-es országgyűlési választáson.
Az azonban biztosan elmondható a Facebookot üzemeltető Meta Hirdetéstárából kinyert adatok alapján, hogy Karácsony Gergely az egyetlen olyan polgármester, akinek a posztjait az általa vezetett önkormányzat is jelentős összeggel támogatja.
Budapest Főváros Önkormányzata az elmúlt években összesen 16 millió forintért hirdetett a főpolgármester Facebook-oldalán, csak az elmúlt 90 napban egy milliót költöttek a főváros pénzéből Karácsony posztjaira.
Ez szokatlan gyakorlatnak tűnik, még akkor is, ha azt nézzük, hogy Budapest az 1,7 milliós lakosságával a legnagyobb település az országban, hiszen a megyei jogú városok polgármesterei összeadva is csupán néhány százezret költöttek az önkormányzat pénzéből ilyen célokra.
Cser-Palkovics András a másik véglet
A legtöbb polgármester hirdetését egyébként leginkább vagy maga, vagy az őt támogató helyi egyesület finanszírozza.
A második legtöbbet hirdető városvezető a már korábban említett Márki-Zay Péter, akinél szintén nehéz megállapítani, hogy mekkora összegben költött a miniszterelnök-jelölti kampányára, és mennyit a […]
A teljes cikk megtekintéséhez és tovább olvasásához KATTINTSON IDE!
*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!