2020. október 21., szerdaMa Orsolya napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 365,00 Ft | USD: 310,00 Ft | CHF: 341,00 Ft
2020.10.21. Orsolya Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 365,00 Ft | USD: 310,00 Ft | CHF: 341,00 Ft
Kezdőlap / Vállalkozás / Népszava: a kormány fizetne az oroszok helyett a fővárosnak a 3-as metró miatt

Népszava: a kormány fizetne az oroszok helyett a fővárosnak a 3-as metró miatt

A magyar kormány fizetné ki a BKV-nak a hármas metró kocsijait leszállító orosz cégtől, a Metrowagonmashtól követelt csaknem 7 milliárdos kötbért – írja a Népszava. A kabinet megkötése a főváros felé ezzel kapcsolatban az lenne, hogy a BKV kizárólag elektromos buszokat vásárolhatna a pénzből.

A BKV még 2019 februárjában perelte be az orosz céget és 6,8 milliárd forint kötbért követel. A cikk szerint a követelést az Innovációs és Technológiai Minisztériumra (ITM) engedményezné a BKV, a tárca pedig ezt követően kiszállna a perből, illetve kiegyezne az orosz céggel.

A lap úgy tudja, a kötbér átruházásáról a tárgyalások nem sokkal a választások után kezdődhettek az Orbán- és a Karácsony-kabinet között. A Népszava forrásai szerint mindhárom félnek jól jönne ez a megoldás: a főváros pénzhez jutna, a Metrowagonmash referenciaként tudná használni a metrókocsikat, a kormány pedig jó pontot szerezhetne a magyar-orosz diplomáciai kapcsolatokban.

A 3-as metró kocsijai körül 2013 óta zajlik a balhé, mikor a főváros, illetve a BKV nekilátott a tarthatatlan állapotba került, öreg orosz szerelvények lecserélésének. A felújításra kiírt közbeszerzést az orosz Metrovagonmas nyerte meg és azóta megy a vita, hogy régi, vagy új kocsikat küldtek-e Budapestre az oroszok.

Már forgalomba állásuk után több meghibásodást produkáltak a kocsik – például az ajtók záródása közben, ez volt a híres-hírhedt fakocka-gate. Aztán hamar szemet szúrtak az első rozsdafoltok, illetve a silány szerelésre utaló repedések, szabálytalan illesztések.

A metró orosz szerelvényei körül a január elején robbant ki ismét botrány, amikor kiderült, hogy a BKV hat kocsit kivont a forgalomból a padlólemezek rozsdásodása miatt. A BKV akkor azt közölte, a felújítással megbízott Metrovagonmash az első 13 szerelvény (darabonként hat kocsival) leszállítása után megváltoztatta a gyártási technológiát, a többivel nem lesz gond. Illetve kiderült, hogy a kocsik javíttatását az orosz céggel fogják elvégeztetni garanciálisan.

Forrás:
http://hvg.hu/kkv/20201007_3_metro_metrowagonmash_bkv_kotber#rss

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Lehet, hogy érdekel...

 Négy pályázó közül választják ki, kik újítják fel a Lánchidat

Négy pályázó közül választják ki, kik újítják fel a Lánchidat

Az összes cég és konzorcium, amely jelentkezett a Lánchíd felújítására, megfelelt a pályázati felhívásban megfogalmazott elvárásoknak – …