2022. május 18., szerdaMa Erik napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 387,00 Ft | USD: 369,00 Ft | CHF: 370,00 Ft
2022.05.18. Erik Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 387,00 Ft | USD: 369,00 Ft | CHF: 370,00 Ft
Kezdőlap / Vállalkozás / Nagyot ugrott felfelé a kifli.hu a webáruház-ranglistán

Hirdetés

Nagyot ugrott felfelé a kifli.hu a webáruház-ranglistán

Több mint bruttó 210 milliárd forintos online forgalommal megtartotta első helyét a Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők között az eMAG-Extreme Digital – derül ki a GKID (korábban GKI Digital) legfrissebb, 2021-es rangsorából.

Az idén már hetedik alkalommal elkészített rangsorban dobogós helyen végzett még az alza.hu és a MediaMarkt, előbbi egy helyet előre lépve, utóbbi egyet visszább csúszva. A rangsorból kiemelkedik még a kifli.hu, amely tavalyhoz képest hat helyezést javítva idén a 6. lett.

A GKID szerint tavaly megint

Hirdetés

koncentráltabbá vált az online piac, a legnagyobb forgalmat elérő 15 kereskedő adta az összes forgalom 43 százalékát,

és közölük is a top 10 az összes forgalom 39 százalékát, ami 3 százalékponttal magasabb, mint tavaly volt.

A GKID idén is felállított több tematikus rangsort, így a legnagyobb forgalmú online FMCG-kereskedőkét – vagyis a napi fogyasztási cikkeket kínáló webes áruházakét – és a legnagyobb 100 százalékban magyar tulajdonú online kereskedőkét.

Az FMCG-kereskedők rangsorát a Tesco vezeti, második a kifli.hu, a harmadik pedig az Auchan lett. A GKID jelezte, a termékkategória tavaly 188 milliárdos internetes forgalma 53,7 százalékos emelkedést jelent a korábbi évhez képest, amivel ez lett a leggyorsabban bővülő szektor az online kiskereskedelmen belül. A kutató cég szerint a verseny nemcsak a forgalmazók, hanem az üzleti modellek között is zajlik: az áruházi kínálatra épülő “hagyományos” modell (Tesco, Auchan, Spar), illetve a gyorskereskedelmi, dedikált online kínálatra épülő kiszolgálás (kifli.hu, Foodpanda).

Összevetették az 5 milliárd forgalom feletti, 100 százalékban magyar tulajdonú kereskedőket is. Az összesen 35 ezer magyar webáruház közül mindössze tíz olyan cég volt, amely beleesett ebbe a kategóriába tavaly. Ezt a listát az Euronics vezeti, második az Aqua, harmadik az iPon.

A GKID ismertségük alapján is rangsorolta a webáruházakat, ezt a 40-es listát is az eMAG vezeti, de olyan külföldi oldalak is rajta vannak, mint az Aliexpress vagy az ebay.

© GKID

Forrás:
http://hvg.hu/kkv/20220505_webaruhazak_gkid_2021es_rangsor#rss

*Tisztelt Olvasó! Amennyiben a cikk tartalma módosult vagy sértő elemeket tartalmaz, kérjük jelezze számunkra info@net-front.hu e-mail címen!

Hirdetés

Lehet, hogy érdekel...

 Gyerekeknek reklámozó influencerügynökségeket bírságolt meg a GVH

Gyerekeknek reklámozó influencerügynökségeket bírságolt meg a GVH

Influencerügynökségek megbírságolásáról adott hírt a Gazdasági Versenyhivatal. Még tavaly történt, hogy az Ask Bongo mobiljátékot …