Negyedik évadját kezdi a Mérlegen, a HVG üzleti podcastja, ahol továbbra is sikeres magyar vállalkozókkal beszélgetünk arról, hogyan építették fel saját cégüket, és mit tanácsolnának azoknak, akik most vágnának bele.
Az első részben Dormán Péterrel, a Freyja – the croissant story társalapítójával és vezető pékjével beszélgetett Galicza Dorina és Dzindzisz Sztefan a tökéletes receptről, arról, hogy mégis mi kerül egy kézműves péksüteménybe, amitől annyi az ára, amennyi és mik a legnagyobb kihívások abban az esetben, ha külföldön indítanánk vállalkozást.
De a műsor elején szó esik arról is, hogyan tudja rémálommá tenni a munkáltató a felmondást, hogyan tör be a TikTok a marketingbe, és miért jó egyedül beülni egy étterembe.
Iratkozzon fel a Mérlegen csatornájára itt: Spotify, Apple Podcasts
Vagy kövesse és hallgassa meg a HVG Podcastok műsorait az alábbi platformok bármelyikén: Spotify, Apple Podcasts, SoundCloud, YouTube
Váltsd velünk valóra – a műsort a Raiffeisen Bank támogatja.
- 00:00: Kezdődik a negyedik évad – kicsit máshogy
- 00:54: Az “elmémesült” reklámokról mindenki hallott már, de mi a helyzet akkor, amikor egy mémből lesz reklám?
- 05:46: Ki segít a japánoknak felmondani?
- 08:44: Brutális jegyárak, több százezres online sorok – összeomlott a Ticketmaster az Oasis-koncert hírétől
- 13:26: Miért jó egyedül étterembe járni? És az étteremnek miért jó, ha egyedül megyünk?
- 16:26: A stúdióban Dormán Péter, a Freyja – the croissant story társalapítója és vezető pékje
- 16:36: Miért pont croissant?
- 17:46: Az ipari pékségtől a házi leveles tésztáig
- 19:07: A croissant definíció szerint francia. Vagy mégsem?
- 21:16: Miért tart évekbe, amíg megszületik a “tökéletes recept”?
- 23:23: Hogyan lesz egy jó ötletből sikeres vállalkozás?
- 29:05: Máshogy kell megszólítani a magyar és a külföldi közönséget? Miért keres más terméket a turista, mint a törzsvásárló?
- 34:35: Hogyan születnek az új croissant-ízek, és miért nem lehet búcsút venni a pisztáciától?
- 39:18: Mekkora kihívás magyar alapanyagokat szerezni? Mi az a hozzávaló, ami annyira különleges, hogy nem veszik meg az emberek?
- 44:08: Mitől ilyen drága a kézműves croissant?
- 45:51: Hogyan adódik össze egy pékség bevétele?
- 46:55: Új üzletek – a budai ötlet kifújt, irány Bécs!
- 53:12: A külföldi terjeszkedés nehézségei
- 58:54: Mit keres Kanadában egy Freyja nevű pékség?
- 01:02:01: Miért nem mutat valós képet a céges beszámoló? Mi az, ami a számokból nem látszik?
- 01:03:39: Mi a vállalkozói lét legnagyobb előnye? Mit tanácsol azoknak, akik most kezdenének bele?