Az X, avagy ahogy mindenki ismeri, a Twitter kedden közölte, hogy új előfizetési modellt tesztel, amely alapján az alapfunkció használatáért évente egy dollárt számítanának fel. A „Nem Bot” (Not A Bot) elnevezésű új előfizetésért a felhasználóknak a platform webes változatán a lájkolásért, az újratweetelésért vagy más fiókok bejegyzéseinek idézéséért, illetve a bejegyzések elmentéséért kell majd fizetni.
A díj országonként változik majd az árfolyam függvényében, az új modell pedig először Új-Zélandon és a Fülöp-szigeteken debütál.
A vállalat azt is kiemelte, hogy a meglévő felhasználókat nem érinti ez a teszt. Azok az új felhasználók azonban, akik nem kívánnak előfizetni, csak a bejegyzések megtekintésére és olvasására, a videók megtekintésére, továbbá a fiókok követésére lesznek képesek.
Korábbi értesülése szerint Linda Yaccarino, az X vezérigazgatója találkozott az X hitelezőivel, és közölte velük, hogy a vállalat az előfizetéses szolgáltatásának három szintjét fogja tesztelni a felhasználónak megjelenített hirdetések száma alapján.
Elon Musk, a cég tulajdonosa pedig pénteken azt közölte a közösségi oldalon, hogy két új előfizetés indul X Premium néven. Az egyik alacsonyabb költségű, minden funkcióval, de a hirdetések csökkentése nélkül, a másik pedig drágább, de hirdetések nélkül.