Közel 600 terméke árát csökkentette az IKEA október 10. után. Erre korábban már röviden kitértek a cég éves eredményéről szóló közleményben. Mint akkor írták, „a nehéz magyarországi makrogazdasági körülményekre tekintettel” döntöttek az átlagosan 15 százalékos árcsökkentésről. Utóbb, a hvg.hu érdeklődésére további részleteket is megosztottak erről.
Ez alapján egészen pontosan 577 termék árát csökkentették. A bútorok esetében főként az otthoni tárolók – mint az EKET, a KALLAX, PLATSA és BESTÅ termékcsaládok –, illetve a konyhai termékek lettek olcsóbbak, és tartósan. A cég ugyanis jelezte,
nem átmeneti kedvezményekről van szó.
Egyes termékek akár harmadával-negyedével is kevesebbe kerülnek, így például
- a KVALIFICERA olló ára 33,
- a ROSENMANDEL sötétítőfüggöny termékcsalád ára 30,
- a TIPPVAGN öntapadós kampó ára 28,
- a SOLHETTA led izzóké pedig 25 százalékkal lett alacsonyabb.
Van olyan termék, aminél kisebb mértékű volt az árcsökkenés:
- a VÅGSJÖN törölközőcsalád 11,
- a KALLAX 112×147-es polcegység pedig 5 százalékkal lett olcsóbb. Az érintett termékeknél egyébként piros árcédulák jelzik az árcsökkenést.
A társaság nem csak Magyarországon tett ilyen lépéseket, sajtóbeszámolók szerint Luxemburgban is történt hasonló árcsökkenés (ahol ötödével lett olcsóbb például a Billy polcrendszer), de a vonatkozó kérdésünkre az IKEA Magyarország csak a régiós piaccal kapcsolatban tudott nyilatkozni. Ez alapján Csehországban és Szlovákiában is csökkentek az ikeás árak.
A cég jelezte, hogy áraik eltérhetnek a különböző piacokon, mivel nem globális árképzést alkalmaznak. Az árakat – mint írták – az adott országban jellemző helyi tényezők figyelembevételével alakítják ki. Az árak így tükrözik például a helyi energia- és szállítási árakat, az inflációt, az árfolyamváltozást, sőt az adott piacon eladott termékek mennyiségét is.
A cég kérdésünkre jelezte, az árcsökkentést az tette lehetővé – a növekvő megélhetési költségek és a gazdasági nehézségek, az infláció, a növekvő kamatlábak, a valutaingadozások és az energiaárak közepette –, hogy megtakarításokat tudtak elérni a vállalat működésben és az ellátási láncban.
Bár a cég, most áraik csökkentéséről számolt be, nyáron még arról érkezett hír, hogy több árucikk is drágább lett, egyes bútorok például 40 százalékkal:
A napokban pedig egyik ügyfélszolgálatosuk nem túl barátságos gesztusa miatt került be a hírekbe a bútoráruház: