2022. október 6., csütörtökMa Renáta napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 423,00 Ft | USD: 428,00 Ft | CHF: 436,00 Ft
2022.10.06. Renáta Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 423,00 Ft | USD: 428,00 Ft | CHF: 436,00 Ft
Kezdőlap / Tudomány / Vízre bukkantak a Ryugu aszteroidából származó mintában

Vízre bukkantak a Ryugu aszteroidából származó mintában

Az 5,4 grammos mintát a Hajabusza–2 szonda gyűjtötte a Ryugu aszteroidáról. Az elemzést a Science című tudományos folyóiratban publikálták pénteken. „Ennek a vízcseppnek nagy jelentősége van” – mondta Nakamura Tomoki, a Tohoku Egyetem vezető kutatója.

Sok tudós véli úgy, hogy a víz a világűrből került a Földre, de ez volt az első alkalom, hogy vízre bukkantunk egy bolygónkhoz közeli aszteroidában

– magyarázta. A Hajabusza–2 2014-ben kezdte meg misszióját, és két évvel ezelőtt tért vissza a mintával. Az értékes rakomány eddig is jó néhány meglepetéssel szolgált: egyebek között olyan szerves anyagok kerültek elő belőle, amelyek a földi élet építőkövei.

A legújabb felfedezés egy csepp szénsavas víz volt, amely sót és szerves anyagokat tartalmazott. Ez alátámasztja azt az elméletet, hogy az aszteroidák a Földdel való összeütközésük során sót és szerves anyagot tartalmazó vizet hagyhattak maguk után bolygónkon. Nakamura szerint hiányzó láncszemre bukkanhattak, ami közvetlenül kapcsolódhat az óceánok vagy a szerves anyagok földi megjelenéséhez – írja a lap.

Újabb űrhajósok indultak a Nemzetközi Űrállomásra