2022. szeptember 26., hétfőMa Jusztina napja van. Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 406,00 Ft | USD: 416,00 Ft | CHF: 424,00 Ft
2022.09.26. Jusztina Nappali nézet Éjszakai nézet EUR: 406,00 Ft | USD: 416,00 Ft | CHF: 424,00 Ft
Kezdőlap / Tudomány / Új dinoszauruszfajt fedeztek fel a tudósok

Új dinoszauruszfajt fedeztek fel a tudósok

Az újonnan felfedezett faj úgy néz ki, mint a páncélos dinoszauruszok primitív rokona, az Ankylosaurus vagy a Stegosaurus, de ez a faj a krétakorból, a dinoszauruszok utolsó korszakából származik, akik 97 és 94 millió évvel ezelőtt éltek – írja a Science Alert.

Ez azt jelenti, hogy a páncélos dinoszauruszok egy egész vonala élt a déli féltekén, de eddig teljesen észrevétlen maradt – jelentették paleontológusok egy új tanulmányban. A Jakapil kaniukura körülbelül akkora volt, mint egy házi macska, a nyakától a farkáig védőtüske futott végig rajta, és valószínűleg nagyjából másfél méter hosszúra volt képes megnőni. Növényevő volt, a Stegosauruséhoz hasonló, levél alakú fogai voltak.

A dél-amerikai kutatóké az érdem

Az argentínai Félix de Azara Természettudományi Alapítvány paleontológusai az észak-patagóniai Río Negro tartományban egy szubadult (nem teljesen kifejlődött) egyed részleges csontvázát tárták fel. A dinoszaurusz valószínűleg felegyenesedve járt, és rövid csőrrel rendelkezett, amely erős harapásra volt képes. Minden bizonnyal képes lett volna kemény, fás növényzetet fogyasztani  állapították meg a kutatók csütörtökön a Scientific Reports című folyóiratban.

Ezzel az új dinoszaurusz csatlakozik a Stegosaurushoz, az Ankylosaurushoz és más páncélos dinoszauruszokhoz a Thyreophora (avagy páncélos dinoszauruszok) alrendjében. A faj felfedezése azt bizonyítja, hogy a korai thyreophorák sokkal szélesebb földrajzi elterjedésűek voltak, mint azt korábban feltételezni lehetett – jelentették a tanulmány szerzői, Facundo J. Riguetti és […]